همشهری آنلاین: دقایقی پیش در محل وزارت خارجه، عبدالله گل رییس‌جمهور ترکیه، مورد استقبال رسمی دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان قرار گرفت.

روسای جمهور ایران و ترکیه

پس از استقبال رسمی رییس‌جمهور از رئیس جمهور ترکیه در وزارت امور خارجه، مذاکرات رسمی روسای جمهور دو کشور آغاز شد.

گفتنی است؛ مراسم استقبال رسمی از رییس‌جمهور ترکیه به صورت مستقیم از شبکه خبر، العالم، پرس تی‌وی و چندین شبکه ترک به صورت مستقیم پخش می‌شد.

عبدالله گل در جریان سفر چهار روزه خود به ایران با تعدادی دیگر از مقامات عالی‌رتبه کشورمان دیدار می‌کند. وی فردا به اصفهان و پس از آن به تبریز سفر خواهد کرد.

گفتنی است؛ مصاحبه مطبوعاتی رییسان‌جمهور دو کشور نیز تا ساعاتی دیگر در وزارت امور خارجه با حضور خبرنگاران ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، عبدالله گل رییس‌جمهور ترکیه شب گذشته وارد تهران شد و هیاتی بالغ بر 250 نفر وی را همراهی می‌کنند.

تعدادی از تجار و بازرگانان ترکیه و مقامات عالی‌رتبه این کشور و همچنین تعدادی از خبرنگاران در سفر 4 روزه عبدالله گل به ایران وی را همراهی می‌کنند.

در طول ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، این بار دوم است که عبدالله گل به تهران سفر می‌کند و رییس‌جمهور نیز تاکنون چندین بار به ترکیه سفر کرده است.

در جریان استقبال از عبدالله گل دو رییس‌جمهور بعد از این‌که سرود ملی دو کشور نواخته شد، از یگان‌های ویژه مستقر در محل سان دیدند.

در این مراسم تعدادی از وزرا و معاونان رییس‌جمهور نیز حضور داشتند.

عبدالله گل در سفر 4 روزه به ایران به اصفهان و تبریز نیز سفر می‌کند.

پیش از این، مراسم استقبال رسمی از پوتین رییس‌جمهور سابق روسیه، بشار اسد رییس‌جمهور سوریه و استقبال یا بدرقه از چاوز نیز در وزارت امور خارجه انجام شده بود.

 

کد خبر 128229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز