شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازیگر کهنه‌کار آمریکایی، آل پاچینو، قرار است در نقش هانری ماتیس در فیلمی درباره این هنرمند نقاش فرانسوی ظاهر شود.

al pacino

به گزارش خبرگزاری فرانسه فیلم "شاهکار" که به رابطه ماتیس با پرستار و مدلش،‌ مونیک بوروژوا می‌پردازد، را دیپا مهتا، کارگردانی خواهد کرد که پیش از این فیلم‌های‌‌ "بالیوود هالیوود" در سال 2003 و "آب" در سال 2006 را ساخته است.

زمانی برای شروع این طرح که بوسیله شرکت Escape Artists بر اساس فیلمنامه‌ای از دانالد مارتین تولید می‌شود، اعلام نشده است، اما به زودی انتخاب هنرپیشه برای دو نقش اول زن فیلم آغاز خواهد شد.

دومینیک بوروژوا کار برای ماتیس را در 21 سالگی در 1942 شروع کرد، و در چندین نقاشی از مدل قرار گرفت؛ جنگ جهانی دوم آنها را جدا کرد تا زمانی که در سال 1946 دوباره در جنوب فرانسه در شهر ونس یکدیگر را یافتند.

دومینیک که اکنون یک راهبه فرقه دومینیکن شده بود، و نام خواهر ژاک- ماری را برگزیده بود، ماتیس را تشویق کرد از نمازخانه‌ای در آنجا نقاشی کند، و این نقاشی به شاهکار نهایی نقاش بدل شد.

پاچینو اخیرا به خاطر ایفای نقش دکتر جک کورکیان، طرفدار مشهور مرگ ترحم‌آمیز که به نام دکتر مرگ مشهور شد، در فیلم "شما جک را نمی‌شناسید" برای شبکه تلویزیونی HBO برنده جایزه کره طلایی شد.

این بازیگر برنده جایزه اسکار همچنین قرار است نقش تولید کننده موسیقی بحث‌برانگیز، فیل اسپکتور، را در یک فیلم فعلا بی‌عنوان برای HBO بازی کند که دیوید ممت نویسنده و کارگردان آن است.

more  70 سالگی آل پاچینو، فرزند سیسیلی هالیوود

کد خبر 128071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز