گروه شهری: ادامه بزرگراه یادگار امام تا خیابان امام خمینی(ره) سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته شهردار منطقه10، ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) به سمت جنوب از خیابان آزادی تا خیابان امام خمینی (ره) در سال 90 به بهره‌برداری خواهد رسید. سید ابوالفضل حسینی، دیروز در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد: به‌دلیل معارضان ملکی و تاسیساتی زیادی که در این بخش از مسیر بزرگراه یادگار امام (ره) وجود دارد، پیشرفت پروژه، کمی با وقفه مواجه شده اما سال آینده از خیابان آزادی تا خیابان امام‌خمینی(ره) به طول هزار و 800 متر مربع به‌عنوان بخشی از بزرگراه یادگار امام (ره) آماده بهره‌برداری و افتتاح می‌شود. وی مغازه نان سنگکی و پست برق را به‌عنوان معارضین اصلی این پروژه نام برد که جابه‌جایی آنها با مشکلات بسیاری همراه بوده است.

حسینی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: بخش قابل‌توجهی از مساحت منطقه10 به‌عنوان یکی از پرتراکم‌ترین مناطق شهر تهران اختصاص به بافت فرسوده دارد.وی با تاکید براینکه بهترین روش برای نوسازی بافت‌های فرسوده، ایجاد بستر و فراهم کردن تسهیلات برای نوسازی است ادامه داد: از 817 هکتار مساحت منطقه 427 هکتار جزو بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود، یعنی 53 درصد از بافت منطقه جزو بافت‌های فرسوده شدید قرار دارد که این رقم 10برابر میانگین بافت فرسوده در شهر تهران است.

وی با بیان اینکه 95 درصد از پلاک‌های این منطقه نیز زیر 200 متر مساحت دارند و در واقع بافت ریز دانه بر منطقه حاکم است گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده در این منطقه یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود. شهردار منطقه 10 تصریح کرد: امسال حدود 70 درصد پروانه‌های صادره در بافت فرسوده و 30 درصد پروانه‌ها تجمیعی بوده است و تا 15 بهمن ماه برای بیش از 4 هزار واحد مسکونی پروانه ساخت صادر کرده‌ایم که این میزان 2برابر سال قبل بوده است.

حسینی با اشاره به نشست ساختمان‌ها به‌دلیل نداشتن شبکه فاضلاب تاکید کرد: پلاک‌ها در این محدوده ریزدانه هستند و چاه‌ها نزدیک به هم و همین امر موجب نشست و ریزش ساختمان‌ها می‌شود که امیدواریم با تکمیل شبکه فاضلاب منطقه، شاهد کاهش این معضلات باشیم.

حسینی همچنین در مورد برگزاری کنگره شهدا در منطقه 10 گفت: روز چهارشنبه در منطقه 10 کنگره‌ای تحت عنوان کنگره بزرگداشت هزار شهید منطقه برگزار می‌شود که امیدواریم برگزاری اینگونه اقدامات سبب شود که بتوانیم از فرهنگ ایثار و شهادت برای پیشرفت و توسعه بیشتر منطقه بهره‌مند شویم. وی افزود: به موازات این کنگره جشنواره فرهنگی و ورزشی نیز با موضوع شهادت برگزار شده و همچنین سایت ویژه‌ای شکل گرفته که اطلاعات و مطالب خواندنی در مورد شهدای این منطقه روی آن به ثبت رسیده است.

کد خبر 128064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز