همشهری آنلاین: گالری مجازی «ویترین روز» بعد از چندماه وقفه با طراحی و امکاناتی جدید در حالی از 23 بهمن‌ماه کار خود را از سرمی‌گیرد و نمایشگاهی از آثار «لئوناردو سونولی» از کشور ایتالیا را به نمایش خواهد گذاشت.

طراحی

به گزارش ایسنا، امیر سلامی - مدیر سایت‌ و گالری مجازی «ویترین روز» در این زمینه گفت: آخرین نمایشگاه «ویترین روز» اردیبهشت‌ گذشته با آثاری از پکا لوری از کشور فنلاند برپا شد و بعد از آن مشغول طراحی مجدد سایت برای ارائه خدمات بهتر به مخاطبان بودیم.

او اضافه کرد: در این طراحی جدید تصمیم گرفتیم بخشهای مختلفی را به عنوان گالری مجازی ارائه دهیم، به طوری که در کنار نمایشگاه‌های اختصاص «ویترین روز»، گالری‌هایی را به نمایش مجازی آثار فستیوال‌های مرتبط با هنر گرافیک اختصاص خواهیم داد و یا نمایشگاه‌های شخصی افراد در این حوزه را به صورت مجازی نمایش می‌دهیم.

او همچنین با اشاره به تیم تخصصی بخش بین‌الملل «ویترین روز» تصریح کرد: در آینده‌ نزدیک برای اولین بار با موزه‌ لاهیتی فنلاند وارد مذاکره می‌شویم تا مجموعه آثار دوسالانه لاهیتی را در «ویترین روز» به نمایش مجازی بگذاریم.

سلامی گفت: سلیقه‌ای که برای انتخاب طراحان در «ویترین روز» به خرج می‌دهیم بسیار بالاست و گستره‌ بیشتری از مخاطبان را در بر خواهد گرفت، به طوری که پیش از این نمایش‌های مجازی «ویترین روز» تنها شامل مواردی همچون پوستر، نشانه، جلد کتاب و ... می‌شد اما در طراحی جدید حتی به علائم شهری ،نشان ، طراحی فونت و ...می‌پردازیم. به طوری که طراحان گرافیک را در حوزه‌های بیشتری مورد پوشش قرار دهیم.

او یکی دیگر از قدم‌های سایت «ویترین روز» بعد از افتتاح دوباره آن را حرکت به سمت مجازی‌سازی دانست و افزود: امروز در دنیای معاصر چیزی به نام پوسترهای چاپی دیگر مطرح نمی‌شود و همه چیز در فضای سایبر و دنیای مجازی مورد توجه است، به همین دلیل در طراحی جدید و برنامه‌های آتی سایت به دنبال این هستیم تا نقش گرافیک دیزاین را در فضاهای سایبر مورد بررسی قرار دهیم.

در حالی که طراحان ایرانی در حال حاضر بیشتر به آثار چاپی فکر می‌کنند و در این مسیر بحث مجازی شدن باید به چالش کشیده شود.

سلامی در بخش دیگری ازصحبت‌های خود از راه‌اندازی اولین سالانه بین‌المللی گرافیک مجازی خبر داد و افزود: این سالانه در آینده نزدیک در سایت «ویترین روز» برپا خواهد شد و تمام فعالیت‌های آن به صورت مجازی پیگیری می‌شود.

او درباره‌ بخشهای مختلفی که سایت «ویترین روز» در طراحی جدید خود در بر می‌گیرد، افزود: از آنجایی که یک نگارخانه مجازی هستیم، تصمیم گرفتیم تمام علائم سایت به صورت تصویری باشد که این شامل بخشهایی شامل نمایشگاه‌های جنبی، نمایشگاه گذشته، نمایشگاه یک اثر و نمایشگاه اصلی سایت می‌شود و در کنار آن نمایش بیشترین بازدیدکنندگان و بیشترین آثاری که رای داشتند در سایت معرفی خواهد شد.

او با معرفی اولین نمایشگاهی که در طراحی جدید «ویترین روز» از فردا برپا خواهد شد، توضیح داد: از سال گذشته نزدیک به 20 نمایشگاه به صورت رزرو در برنامه‌های سایت قرار داشت.

از این رو اولین برنامه ما از 23 بهمن‌ماه با نمایش آثاری از «لئوناردو سونولی» طراح ایتالیایی خواهد بود که در این مجموعه سه گالری شامل طراحی «هویت بصری»، «طراحی کتاب» و «طراحی پوستر» از این هنرمند به نمایش مجازی گذاشته می‌شود.

کد خبر 127996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز