گروه اقتصادی: مرحله دوم یارانه نقدی این‌هفته به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یارانه

به گزارش همشهری، پیش از این، مسئولان از واریز این مرحله از یارانه‌های نقدی در هفته جاری و قبل از 28بهمن‌ماه خبر داده بودند. به‌نظر می‌رسد از امروز و به‌تدریج کار پرداخت یارانه نقدی مرحله دوم به‌صورت استانی و به‌ترتیب مرحله اول آغاز شود و تا پایان هفته، همه سرپرستان خانوار در همه استان‌های کشور، یارانه نقدی خود را دریافت کنند.

در مرحله قبل استان تهران آخرین استانی بود که یارانه نقدی آن واریز شد. یارانه نقدی این مرحله مانند مرحله گذشته 2ماهه خواهد بود که مربوط به ماه‌های اسفند 89 و فروردین 90 است. مبلغ واریزی نیز برای هر فرد 89 هزار تومان محاسبه شده که به میزان یارانه نقدی مرحله اول است.

با توجه به اینکه یارانه نقدی فروردین ماه90 هم واریز می‌شود ظاهرا قولی که دولت برای دوبرابرشدن یارانه نقدی داده در این مرحله محقق نمی‌شود. از سوی دیگر، در این مرحله همه افرادی که شماره حساب یارانه‌ای اعلام کرده‌اند به‌صورت مساوی یارانه نقدی دریافت می‌کنند. پیش از این اعلام شده بود که اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد از مرحله دوم 10درصد بیشتر یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

صادق محصولی، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی هم در تازه‌ترین اظهارنظر بار دیگر تاکید کرده که یارانه نقدی مربوط به ماه‌های اسفند امسال و فروردین سال آینده ‏ قبل از 28بهمن به حساب مردم واریز می‌شود.هنوز رسما اعلام نشده که آیا مردم می‌توانند بلافاصله پس از واریز یارانه نقدی به حساب‌ها آن را برداشت کنند یا نه، اما به‌نظر می‌رسد با توجه به اجرایی‌شدن قانون یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها این محدودیت مانند گذشته وجود نداشته باشد.

کد خبر 127940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز