چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

گروه حوادث: خانواده مقتول شرط بخشش قاتل پسرشان را دریافت دیه 120‌میلیون تومانی عنوان کردند.

عکس مقتول

 آنها بعد از دریافت این مبلغ، قصد دارند آن را به کمیته امداد و بهزیستی اهدا کنند. 7 سال پیش، ماموران پلیس شهرستان قروه در استان کردستان، از درگیری خونینی در یکی از روستاهای اطراف این شهر باخبر شدند. آنها وقتی به محل حادثه یعنی روستای سریش آباد رفتند، متوجه شدند که 2 برادر بعد از درگیری با دوست قدیمی خود، او را با ضربات چاقو مجروح کرده و پا به فرار گذاشته‌اند.

تحقیقات نشان می‌داد که شاهدان حادثه بعد از این درگیری خونین، جوان مجروح را به درمانگاه برده‌‌اند اما او قبل از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است. بنابراین دستور بازداشت 2 برادر به‌عنوان عاملان اصلی این درگیری صادر شد و ماموران راهی خانه آنها شدند. با دستگیری یکی از 2 برادر، او به اداره آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. پسر جوان مدعی شد: برادرم از مدت‌ها قبل با مقتول اختلاف داشت و از او کینه به دل گرفته بود. روز حادثه وقتی او را در پارک دید، به طرفش دوید و با وی درگیر شد. من هم در این درگیری به برادرم کمک کردم اما ناگهان متوجه شدم که مقتول هدف ضربات چاقو قرار گرفته و من اصلا متوجه نشدم که چطور این اتفاق افتاد. وقتی مقتول نقش زمین شد، برادرم از من خواست فرار کنم و هر دو پا به فرار گذاشتیم. ما به خانه برگشتیم اما برادرم وسایلش را جمع کرد و از خانه خارج شد. او نگفت که قصد دارد به کجا برود و هیچ‌کس از سرنوشتش خبر ندارد.

بعد از اظهارات متهم، او به اتهام معاونت در قتل در دادگاه محاکمه و به 7 سال زندان محکوم شد. این در حالی بود که تحقیقات برای دستگیری عامل اصلی جنایت ادامه داشت و هنوز سرنخی از او به دست نیامده بود.

پایان فرار

اردیبهشت امسال، با گذشت 7 سال از این جنایت، درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری جوان قاتل ادامه داشت، یکی از ماموران پاسگاه ایست و بازرسی سرو آباد در شهرستان مریوان، هنگامی که سرگرم کنترل خودروهای عبوری بود، به‌طور اتفاقی عامل جنایت را که از هنگام نزاع خونین فرار کرده بود شناخت و به این ترتیب قاتل فراری بعد از سال‌ها زندگی مخفیانه در شهرهای مختلف، دستگیر و در دادگاه به قصاص محکوم شد.

درحالی‌که قرار بود حکم قصاص این مرد به‌زودی اجرا شود، بزرگان و ریش‌سفیدان روستای سریش آباد- که خانواده عامل جنایت و مقتول در آنجا زندگی می‌کردند- وارد عمل شدند و تلاش برای جلب رضایت خانواده مقتول آغاز شد.با تلاش‌های صورت گرفته از سوی آنها، خانواده مقتول شرط کردند که درصورت دریافت دیه 120 میلیون تومانی، از خون فرزندشان خواهند گذشت.

به این ترتیب ماجرا به مردم روستا اطلاع داده شد و با کمک آنها، مبلغ 120 میلیون تومان جمع‌آوری و به‌عنوان دیه به خانواده مقتول پرداخت شد. اما پدر مقتول بعد از جمع‌آوری پول‌ها اعلام کرد قصد دارد برای آرامش روح فرزندش دیه 120 میلیون تومانی را به بهزیستی و کمیته امداد اهدا کند. او گفت: من از همان ابتدا هم قصد اعلام رضایت داشتم. می‌خواستم این کار را به خاطر رضای خدا انجام دهم اما بعد با همسرم تصمیم گرفتیم که در ازای بخشش قاتل پسرمان، 120 میلیون تومان به‌عنوان دیه بگیریم و آن را برای کمک به نیازمندان به کمیته امداد و بهزیستی اهدا کنیم.

کد خبر 127857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز