همشهری آنلاین: ناتو روز چهارشنبه سایمون گس سفیر انگلیس را در ایران به عنوان نماینده جدید غیرنظامی خود در افغانستان، معرفی کرد تا به انتقال مسئولیت امور امنیتی به نیروهای افغان، کمک کند.

Simon Gass

به گزارش واحد مرکزی،سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای اعلام کرد گس جانشین مارک سدویل انگلیسی می‌شود که از ماه فوریه سال 2010 تاکنون نماینده ارشد غیرنظامی این سازمان در افغانستان بوده است.

گس در نشست وزرای خارجه بیست و هشت کشور عضو ناتو در ماه آوریل، رسما این سمت را برعهده خواهد گرفت.

سفیر انگلیس در ایران، در سالی مسئولیت برعهده می گیرد که نیروهای تحت رهبری ناتو شروع به انتقال مسئولیت امنیت افغانستان به افغان‌ها خواهند کرد.

قرار است کنترل امنیت سراسر افغانستان تا سال 2014 به نیروهای افغان واگذار شود.

آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: گس یک دیپلمات فوق العاده واجد شرایط است که به این پست مهم، ابعادی منطقه‌ای می‌بخشد.

راسموسن افزود: وی اهمیت جنبه های سیاسی و غیرنظامی مشارکت ناتو را در افغانستان درک می‌کند به ویژه با توجه به اینکه افغان‌ها در نیمه نخست سال، شروع به برعهده گرفتن مسئولیت امنیت خود می‌کنند.

گس نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما در حال ورود به دوره انتقال قدرت در افغانستان هستیم که برای ثبات و امنیت این کشور، حیاتی خواهد بود.

ناتو امیدوار است تعداد نیروهای امنیتی افغانستان تا پایان امسال به سیصد و شش هزار نفر افزایش یابد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، حدود 140 هزار نظامی خارجی در سراسر افغانستان مستقر هستند.

کد خبر 127848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز