همشهری آنلاین: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح بیمه زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال، 9 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار استان زیرپوشش این بیمه قرار می‌گیرند.

بیمه

به گزارش خبرگزاری زنان، جلال حسین‌زاده در همایش جشن انقلاب و تجلیل از برترین‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان استان برگزار شد با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) اظهار داشت: انقلاب اصیل ما جلوه‌ای از نهضت پرعظمت حضرت رسول اکرم (ص) است.

وی با اشاره به گزارش عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) محدود به پرداخت مستمری به مددجویان زیرپوشش نیست، بلکه کمیته امداد در راستای توانمندسازی و خود اکتفا کردن خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند گام‌های بزرگی بر می‌دارد.

حسین‌زاده تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح کمیته امداد امام خمینی (ره) نزدیک به 30 هزار نفر از خانواده‌های زیرپوشش را از طریق طرح‌های خوداشتغالی و آموزش‌های رایگان از جرگه مددجویی خارج کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر استان آذربایجان غربی برای 2 هزار و 500 نفر بیمه ماهانه‌ای پرداخت می‌شود، یادآور شد: هم اکنون در آذربایجان غربی 4 هزار و 500 خانوار مشمول طرح‌های متعدد بیمه‌ای کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اشاره به تصویب قانون بیمه زنان سرپرست خانوار در دولت دهم گفت: در حال حاضر تعداد زنان سرپرست خانوار در آذربایجان غربی حدود 35 هزار نفر است و طبق این قانون زنان زیر 50 سال سرپرست خانوار زیر چتر این بیمه قرار می‌گیرند.

وی یکی از سیاست‌های جدید کمیته امداد را پالایش پرونده‌های مددجویان عنوان و خاطرنشان کرد: در سال جاری از بین مددجویان 20 هزار نفر استعدادیابی را استعدادیابی کردیم تا در برنامه‌های خوداشتغالی کیمته امداد شرکت داشته باشند.

این مسئول از تهیه جهیزیه برای یک هزار و 400 نوعروس به مناسبت دهه فجر در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: احداث 800 ساختمان و تعمیرات بیش از 2 هزار و 200 خانه مددجویی از دیگر اقدامات کمیته امداد آذربایجان غربی در بخش عمران است.

کد خبر 127831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز