همشهری آنلاین: احسان قائم مقامی، استادبزرگ شطرنج ایران پس از 25 ساعت و 15 دقیقه تلاش، توانست رکورد جهان را بشکند و نام خود و ایران را در کتاب گینس ثبت کند.

ghaem maghami

استادبزرگ شطرنج ایران پس از 25 ساعت و 15 دقیقه تلاش و شکست 590 شطرنجباز، نام خود و ایران را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، او برای رسیدن به این دستاورد مهم برابر 614 شطرنجباز که از سراسر ایران به تهران آمده بودند قرار گرفت و در رقابت با آنها چیزی حدود 55 کیلومتر راه رفت و از میان حریفان خود به 8 نفر باخت و با 16 نفر مساوی کرد.

احسان قائم مقامی ساعت 10 و 30 دقیقه روز سه‌شنبه (19 بهمن) رقابت خود را در حالی با 614 شطرنجباز در سالن ورزشی دانشگاه شهید بهشتی آغاز کرد که می‌دانست این رقابت چیزی بیش از یک شبانه روز کامل ادامه خواهد داشت.

نخستین حرکت قائم مقامی را علی سعیدلو، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی ایران انجام داد و پس از آن قائم مقامی خود مسابقه‌اش را ادامه داد.

در طول رقابت 25 ساعته او، ورزشکاران سرشناسی همچون آرش میر اسماعیلی، حمید استیلی، حشمت‌الله مهاجرانی و فرهاد کاظمی به صورت نمادین روبروی او قرار گرفتند تا او را برای رسیدن به این رکورد حمایت کنند.

قائم مقامی با یک تیم کامل توانست به این رکورد بین‌المللی دست پیدا کند، چرا که در طول این 25 ساعت یک ماساژور، یک پزشک و یک مسئول تغذیه به صورت کامل حرکات او را زیر نظر گرفته بودند.

او هم چنین با رژیم غذایی خاص در مسابقه‌ها شرکت کرد و در فواصل زمانی مختلف بین 5 تا 7 دقیقه استراحت داشت.

در حین این رقابت بسیار سنگین، زمانی که شطرنجبازی مات می‌شد میزها به همدیگر نزدیک‌تر می‌شد تا قائم مقامی فاصله کمتری را برای رسیدن به حریف بعدی طی کند.

سال گذشته محجوب، دیگر شطرنجباز ایران توانسته بود با رکورد 500 نفر رکورد جهانی را به خود اختصاص دهد، اما چندی پیش شطرنجبازی از رژیم اشغالگر قدس در هیاهویی فراوان این رکورد را به عدد 523 ارتقا داده بود، ولی این بار قائم مقامی با رکوردی بی نظیر توانست حد نصابی را در شطرنج همزمان به جا بگذارد که به راحتی قابل دسترس نباشد.

کد خبر 127822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز