دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران تن از مخالفان نخست وزیر ایتالیا با حضور در برابر یکی از ویلاهای شخصی وی، به سیاست‌ها و رسوای‌های اخلاقی نخست وزیر کشورشان اعتراض کردند.

درگیری پلیس ایتالیا با مخالفان برلسکونی

به گزارش ایسنا، هزاران تن از مخالفان سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا از جنبش چپ "purple people " در حالیکه ماسک‌هایی به شکل برلوسکنی به صورت زده بودند و لباس زیر زنانه به همراه خود داشتند با تجمع در برابر سن مارتینو، یکی از ویلاهای وی نسبت به فساد اخلاقی و سیاست‌های ناکارآمد برلوسکنی اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، معترضان ایتالیایی با اشاره به سیاست‌های ناکارآمد و بویژه رسوایی‌های اخلاقی اخیر برلوسکنی، شعار "برلوسکنی بس کن" سر دادند.

یک گروه از معترضان سعی داشتند با پرتاب بطری به سمت پلیس‌های مستقر در مقابل این ویلا به داخل نفوذ کنند.

طبق گزارش رسانه‌های ایتالیا، در پی درگیری‌هایی که بین معترضان و نیروهای پلیس روی داد، برخی از مخالفان برلوسکنی زخمی شدند.

در همین حال حامیان برلوسکنی از حزب میانه‌روی راست این کشور، حرکت‌های معترضانه‌ی اخیر را تنها ایجاد تنش دانستند.

رئیس فراکسیون حزب میانه‌روی راست "ملت آزادی" اظهار داشت: مخالفان برلوسکنی تلاش می‌کنند که با اعتراض‌های خیابانی جو سیاسی کشور را بیش از پیش به تنش بکشانند.

طی روزهای گذشته شهرهای میلان و فلورانس با اعتراض گسترده‌ی مردم ایتالیا علیه برلوسکنی همراه بود.

در این اعتراض‌ها که شخصیت‌های برجسته‌ی ایتالیایی حضور داشتند برخی از نویسندگان مطرح این کشور از جمله روبرتو ساوینانو و همین طور اوسکار لوایگی اسکالفارو، رئیس جمهور سابق خواستار بازگشت ایتالیا به دموکراسی شدند.

علی رغم تظاهرات صورت گرفته، برلوسکنی در اظهاراتی در برابر هواداران خود گفت که متعهد است هم چنان بر ایتالیا حکومت کرده و اصلاحات مهمی در کشور انجام دهد.

کد خبر 127644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز