همشهری آنلاین: مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد تا روز جمعه ( 22بهمن) بارش خاصی در تهران نداریم. این در شرایطی است که هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد

آلودگی هوا تهران

 مهندس محسن جباری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تا پایان هفته نوسان شدید دمایی در تهران نداریم افزود: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد تا روز جمعه بارش خاصی در تهران رخ نمی‌دهد اما در عین حال در شرق استان تهران بارش‌های پراکنده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

 وی گفت:‌ در روز جمعه سامانه بارشی خفیفی در تهران مستقر خواهد شد که بر این اساس بارش ضعیف باران در تهران پیش‌بینی می‌شود.

 مدیر کل هواشناسی استان تهران در عین حال تصریح کرد: با توجه به ورود سیستم گرم جنوبی و تحت تاثیر قرار گرفتن تهران تا پایان هفته، پیش‌بینی می‌شود که دمای پایتخت به زیر صفر نرسد.

 وی تصریح کرد: بر این اساس در روز سه‌شنبه آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز چهارشنبه آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز نیز به 2 و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

 هشدار:  بارش برفو آب گرفتگی معابر عمومی در  9 استان  

سازمان هواشناسی کشور همچنین در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به بارش برف، اختلال در تردد و آب گرفتگی معابر عمومی در حداقل 9 استان کشور هشدار داد.

 بر این اساس طی روز سه‌شنبه بارش برف در گذرگاه‌های کوهستانی استانهای خوزستان، چهال محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال کرمان، جنوب اصفهان و شمال خراسان رضوی سبب اختلال در تردد خودروها می‌شود. این شرایط در روز چهارشنبه در استانهای کرمان و فارس و در روز پنجشنبه در شمال سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

 به سبب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط جنوب خوزستان، بوشهر،‌جنوب فارس، جنوب کرمان و استان هرمزگان و در روز پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

 بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی در روز سه‌شنبه برای سواحل شمالی کشور، استان اردبیل و خراسان شمالی ابرناکی، بارش پراکنده باران و برف و وزش باد و افت نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. با نفوذ سامانه کم‌فشاری از جنوب غرب کشور ابتدا در جنوب غرب و بتدریج در جنوب و دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی ابرناکی و بتدریج در ارتفاعات بارش برف و در سایر مناطق رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد. این وضعیت در روز چهارشنبه در نیمه جنوبی ادامه داشته و سپس در روز پنج شنبه به جنوب شرق و شرق کشور نیز کشیده می‌شود.

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

 هوای پایتخت در شرایط «ناسالم» است

از مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران نیز خبر می‌رسد که شاخص کیفیت هوای پایتخت در شرایط «ناسالم» است.

 طبق اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده اوزون نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط «ناسالم» است.

 بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی شاخص کیفیت هوای تهران در روز سه‌شنبه نیز در شرایط «ناسالم» باقی می‌ماند.

کد خبر 127633
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز