جمعه ۲۳ تیر ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان می‌گویند که تهوع صبحگاهی در دوران بارداری در انسان بوجود آمده باشد که از خوردن بیش از حد غذاهای ناسالم بوسیله آنها جلوگیری کند.

به گزارش بی بی سی پژوهشگران شواهدی را یافته‌اند که نشان می‌دهد تهوع و استفراغ در بارداری به مصرف بیش از حد مواد قندی، الکل، روغن‌ها و گوشت مربوط می‌شود. برعکس غلات بسیار کمتر از سایر غذاها این نوع تهوع را بوجود می‌آورند.

این شواهد بر مبنای تجزیه و تحلیل محققان دانشگاه لیورپول در مورد  56 بررسی قبلی در مورد تهوع صبحگاهی حاملگی در 21 کشور  است.

تهوع صبحگاهی در اولین سه ماهه حاملگی‌ها در بیش از  80 درصد بارداری‌ها رخ می‌دهد.تا پیش از این تصور می‌شد که تهوع حاملگی صرفا نتیجه ناخوشایند تغییرات هورمونی در ابتدای بارداری است.
با این حال این پژوهش نشان داده است که تهوع بارداری ممکن است پیامدهای مثبتی- از جمله کاهش خطر سقط جنین  داشته باشد.

پژوهشگران معتقدند که بدن انسان از دوران‌های اولیه نوعی بیزاری نسبت به غذاهای حاوی میزان بالای سموم در خود بوجود آورده که تا زمان فعلی ما ادامه یافته‌است، برای مثال بدن ممکن است گوشت را پس بزند زیرا به طور نسبی با احتمال بیشتری عوامل بیماری‌زا را منتقل می‌کند.

تهوع بارداری در سه ماهه اول حاملگی بیشترین شدت را دارد، یعنی در زمانی که مهمترین بخش نمو  جنینی است.خوردن غذاهای سالم و اجتناب از الکل سیگار و داروهای غیرمجاز کمال اهمیت را دارد. همچنین مصرف مکمل‌های اسید فولیک و اجتناب از مصرف ویتامین A برای حفظ سلامت جنین مهم است. 

کد خبر 1276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز