همشهری آنلاین: نتایج یک پژوهش جدید نشان داد: دخترانی که همراه والدینشان به انجام بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازند، رفتار بهتری پیدا کرده، احساس نزدیکی بیشتری با خانواده داشته و از سلامت ذهنی بیشتری برخوردار می‌شوند

بازی کامپیوتری

به گزارش ایسنا، سرپرست این تحقیق سارا کوین و همکارانش از دانشگاه بریگهام یانگ در آمریکا این پژوهش را با همکاری 287 خانواده و نوجوانان 11 تا 16 ساله انجام داده‌اند.

نکته قابل توجه این است که دخترها به اندازه پسر‌ها به بازی‌های ویدئویی نمی‌پردازند، اما اگر والدینشان با آن‌ها همراهی کنند به همان اندازه که پسرها وقت صرف بازی می‌کنند، آن‌ها هم وقت می‌گذارند.

این مطالعه نشان داد همراهی والدین در بازی‌های رایانه‌ای با پسرها تاثیر قابل توجهی در فاکتور‌هایی مثل افزایش رفتارهای خوب، کاهش خشونت، ارتباط خانوادگی قوی‌تر و سلامت ذهن پسران نداشته، در حالی که بر روی دختران 20 درصد تاثیر مثبت داشته است.

البته دختران بیشتر با پدرهایشان بازی می‌کنند و این تاثیر می‌تواند به خاطر رابطه پدر و دختری باشد، چون وقتی که از مادرها خواسته شد، آنها علاقه چندانی به بازی‌های رایانه‌ای از خود نشان ندادند.

علت این‌که پسرها وقت کمتری برای بازی کردن با والدینشان می‌گذارند، این است که آنها بیشتر ترجیح می‌دهند با دوستانشان بازی کنند.

کد خبر 127514
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز