همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش از به کارگیری 11 هزار نفر به عنوان معاون فن‌آوری در مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: در ساختار جدید آموزش و پرورش 11 هزار نفر به عنوان معاون فن‌آوری در سطح مدارس مشغول به کار می‌شوند .

وی افزود: همچنین در شهر تهران و در مناطق 19 گانه مدیران جدید خانم به عنوان معاونان ابتدایی منصوب می‌شوند و 400 معاون ابتدایی نیز برای آموزش و پرورش سراسر کشور تعریف شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ورزش یکی از اساسی‌ترین و محوری‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در طرح تحول بنیادین است، خاطر نشان کرد: تا زمانی که ورزش وارد مدارس کشور نشود، تیم ملی بهبود نمی‌یابد، امروز ما نمی توانیم با کره جنوبی رو در رو شویم، چون که بازیکنان فوتبال را از کوچه و خیابان می‌آوریم.

حاجی‌بابایی ادامه داد: باید به سمتی برویم که از بین 13 میلیون دانش‌آموز حداقل پنج میلیون نفر تا سه سال آینده وارد فضاهای ورزشی شوند.

وی با بیان این که شنا در مدارس یک جرقه در ورزش مدارس کشور بود، عنوان کرد: توجه به ورزش در آموزش و پرورش یک اساس است، این در حالیست که شهر تهران از نظر فضای آموزشی جزو آخرین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر امروز رییس آموزش و پرورش شهر تهران از کمبود هفت هزار نیرو در تهران سخن می‌گوید، معنای آن آموزش و پرورشی است که دوست داریم در شهر تهران داشته باشیم، چرا که تمام مدارس ما به مشاوره و معلم ورزش نیاز دارد.


ساخت یکصد سالن ورزشی تا سال آینده در شهر تهران

وی در ادامه از ساخت یکصد سالن ورزشی تا سال آینده در شهر تهران خبر داد و اضافه کرد: شهر تهران نیاز به ساماندهی و تنظیم نیروی انسانی دارد و باید برای سال آینده از نظر ساختمان، آمار و ارقام و فضاهای آموزشی تغییر کرده و مجهز شود، به طوری که بتوان حداقل طی دو ساعت احکام معلمان را بدون بررسی پرونده‌ صادر کرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در آموزش و پرورش باید به روز باشد، یادآور شد: یکی از اساسی‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش اطلاع رسانی به معلمان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش معاونت پرورشی، تاکید کرد: این معاونت نقش کلیدی و اساسی در آموزش و پرورش دارد و باید توزیع عادلانه نیروها، نوع مدیریت، کلاس‌های ضمن خدمت، ارتقاء و آمار به روز جزو برنامه‌های اصلی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که هیچ روزی شهر تهران از برنامه کاری من خارج نمی‌شود ، اظهار کرد: مدیریت من ، مدیریت زنده و از نزدیک است که در تمام کشور تسری دارد، اما شهر تهران جایگاه ویژه‌ ای دارد و برای آن کمیته ای را تشکیل داده ایم که در طرح ساماندهی نیروی انسانی به این بخش نظارت کند.


تفکر مدارس درباره پرورشی باید تغییر کند

وی با بیان این که  تربیت بدنی نیز باید معاونت جداگانه ای باشد، تصریح کرد: با توجه به گستردگی کار هر چه جلوتر می‌رویم، می‌بینیم که کار بیشتری در آموزش و پرورش وجود دارد که باید انجام شود.

حاجی‌بابایی ادامه داد: تعاریف گوناگونی از معاونت پرورشی صورت گرفته است، اما روند جهانی و روند امروز داخلی یک نیاز جدیدی به معاونت پرورشی دارد و در طول 14 ماه گذشته حداقل 20 کار در این معاونت صورت گرفته است .

وی اضافه کرد: نوع تفکر مدارس در باره پرورشی باید تغییر کند و همه معلمان باید در میدان فکری وارد این حوزه شوند و از آن‌ها استفاده شود.

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 هزار مدرسه قرآنی در حیطه کار معاونت پرورشی است، بر نوع تفکر در آموزش و پرورش برای رسیدن به تحول بنیادین تاکید کرد و یادآور شد: تمام احکام معلمین باید دوباره بررسی شود، چرا که ممکن است برخی از آن‌ها حقشان ضایع شده باشد که این ابلاغیه را به شهر تهران و همه استان‌های کشور اعلام کرده ایم.


اتفاقات تونس و مصر پس لرزه‌های فجری است که 32 سال پیش در ایران رخ داد

 وی در بخش دیگری از سخنان خود در باره اتفاقات اخیر در تونس و مصر ، بیان کرد: این اتفاقات پس لرزه‌های یک فجری است که 32 سال پیش در ایران رخ داده است و سپس در عراق و افغانستان و لبنان به وجود آمد .

حاجی‌بابایی عنوان کرد: این یک فجر صادق است که به خود آمریکا هم خواهد رسید و سخنان امام خمینی (ره) نیز در باره رژیم صهیونیستی اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: سقوط امروز حسنی مبارک آثار اقدامات چهار سال پیش وی در بستن مرز رفه است که نگذاشت آب به دست مردم غزه برسد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در طول سه سال گذشته ایران همواره یک گام به جلو بوده و اردوگاه غرب یک گام به عقب رفته و این نشانه تمسک به ائمه و قرآن است.

وی ریشه همه اتفاقاتی که در کشورهای متعدد رخ می‌دهد را در تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: کلمه‌ای در قرآن نیامده است که تربیت در آن نباشد. امروز هر اتفاقی در مصر بیافتد حسنی مبارک دیگر نمی‌تواند در آنجا بماند، کما این که کار بن علی هم تمام شد.

 در پایان این مراسم وزیر آموزش و پرورش و استاندار تهران با اهدای احکام « سید علی یزدی‌خواه» وی را به عنوان رییس جدید آموزش و پرورش شهر تهران منصوب و از خدمات زکریا یازرلو که اکنون به سمت معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش منصوب شده است، تقدیر و تشکر کرد.  

کد خبر 127401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز