شنبه ۱۶ دی ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: شهرهای ایران اسلامی به مناسبت عید غدیر خم، عید خجسته امامت و ولایت غرق در نور و شادی شد.

شهرهای مختلف ایران برای برپایی جشن‌های عید سعید غدیر تدارک وسیعی دیده‌اند. بازار و فروشگاه‌ها، مراکز آموزشی و ادارات و نهادهای مختلف با چراغانی و آویزهای الوان جلوه خاصی پیدا کرده‌اند. شهرداریها نیز خیابانهای شهرها را با ریسه‌های رنگارنگ نورباران کرده‌اند.در این میان شهرهای مذهبی بویژه شهرهای مقدس قم و مشهد حال و هوایی دیگر پیدا کرده‌اند.

مردم از اقصی نقاط کشور به این شهرها آمده تا جشن امامت و ولایت را در کنار مراقد مطهرائمه و معصومین(ع) برپا دارند. مردم شهرهای قم و مشهد نیز با نقل و شیرینی از زوار پذیرایی می‌کنند.همچنین همزمان با جشن‌های عید سعید غدیر با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) 12 هزار عروس و داماد در 19 استان کشور راهی خانه بخت می‌شوند.امشب آسمان شهر تهران  نیز همزمان با 300 شهر کشور به طور گسترده نور باران می‌شود.

 با مشارکت ستاد فرماندهی کل قوا و شهرداری تهران و همکاری پایگاه‌‌های  مقاومت بسیج در مناطق 22 گانه تهران ساعت 20 امشب شهر تهران یکپارچه نورباران خواهد شد.
مهرداد حاجی‌خانی مدیر عامل شرکت خدمات رفاهی اجتماعی شهرداری تهران گفت: در روز عید غدیر خم  نیز از ساعت 14 تا نماز مغرب و عشاء جشن بزرگ ولایت در تالار وزارت کشور در حضور 5 هزار تماشاگر برپا می‌شود.

کد خبر 12739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز