جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رمان تاریخی 650 صفحه‌ای آتوسا،در فاصله یک سال به چاپ چهارم رسید و به زودی چاپ بنجم این اثر نیز از سوی انتشارات جوانه توس به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

رمان آتوسا دختر کوروش بزرگ

به گزارش همشهری‌آنلاین این رمان داستان آتوسا دختر کوروش کبیر پادشاه نامدار هخامنشی است که به نوشته نویسنده، بر اساس اسناد و کتاب‌های مستند تاریخی شکل داستان و رمان به خود گرفته است.

رمان آتوسا دختر کوروش بزرگ

بر اساس گفته‌های خانم هلن افشار،نویسنده این رمان،بیشترین اطلاعات و آگاهی‌های موجود در این رمان بر اساس تالیفات و ترجمه‌های دکتر پرویز رجبی، مورخ و مترجم شناخته شده تاریخ ایران پیش از اسلام ،‌به خصوص دوره هخامنشی،فراهم آمده است.

به نوشته این رمان نویس آتوسا دختر کوروش بزرگ، بانویی است که نگارش‌های باستانی او را به خوبی در یاد نگاه داشته‌است. زنی توانا که ردپایش در میان هزاره‌های گمشده،ما را به شگفتی وامی‌دارد. این شخصیت تاریخی در بیرون از مرزهای ایران نیز پرآوازه است،چنانکه آشیل، نمایشنامه‌نویس نامدار و بزرگ یونان که در جنگ‌های ایران و یونان پیکار کرده،‌از این بانو، چهره‌ای قهرمان، میهن دوست،هوشیار و مادری دلسوز و زنی نمونه‌ساخته است.

 رمان را انتشارات جوانه توس به بازار کتاب عرضه کرده است که فرزند محسن باقرزاده،مدیر انتشارات قدیمی و جاافتاده توس آن را با آموختن از تجربه‌های پدر در بیش از نیم قرن کار نشر در مشهد و تهران،راه‌اندازی کرده است و به نظر می‌رسد با توجه به اینکه یکی از سرفصل‌های اصلی انتشارات توس و آقای باقرزاده، ترجمه و تالیف کتاب‌های تاریخی مربوط به تاریخ ایران پیش از اسلام باشد.

لذا اینکه انتشارات جوانه توس وجه ‌همت خود را به انتشار رمان‌های تاریخی مرتبط با همین دوره از تاریخ ایران اختصاص دهد،‌امری شگفت‌انگیز نیست و به نوعی دنباله‌روی و باز کردن تجربه پدر در عرصه‌ای تازه و بازاری متفاوت و سلیقه‌هایی دیگر  از همان حرکت است با این تفاوت که کتاب‌های رمان برای جوانان و بانوان نوشته می‌شود و می‌تواند فتح‌بابی باشد برای آنانی که به دنبال اطلاعات دقیق‌تر و روایت‌های مستندتر از تاریخند که طبیعی است باید به کتاب تاریخ هخامنشیان ،‌از همین ناشر با ترجمه مرتضی ثاقب‌فر و یا یونانیان و بربرها نوشته امیرمهدی بدیع و ترجمه گروهی‌از مترجمان و یا برخی از آثار دکتر پرویز رجبی مراجعه کنند.

آتوسا دختر کوروش بزرگ/نویسنده:هلن افشار؛ناشر:انتشارات جوانه‌توس،چاپ‌چهارم ،قطع رقعی،قیمت:10900 تومان،650 صفحه.

کد خبر 127294
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز