همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی خطاب به روسای مجالس جهان خواستار محکومیت سیاست های استکباری قدرت های بین المللی علیه ملت ایران و تلاش آنها برای محروم کردن ملت ها از حقوق اساسی و مشروع شان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام با اشاره به نقش مستقیم رژیم صهیونیستی در ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته ای کشورمان، آن را هماهنگ با فشارهای سیاسی و تحریم ها و اقدامات تروریستی دیگر عله ملت ایران دانست.

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

همانطور که مطلعید ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با شدیدترین اقدامات تروریستی با حمایت برخی دولت های خارجی مواجه بوده که متاسفانه نتیجه آن بیش از 16 هزار قربانی تروریسم بوده است. این قربانیان از اقشار مختلف جامعه یعنی از مقامات ارشد کشور شامل رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضائیه، وزرا، نمایندگان مجلس و همچنین نخبگان و فرهیختگان از جمله اساتید دانشگاه ها گرفته تا مردم عادی شامل کودکان، زنان و سالخوردگان بوده اند.

در این میان، طی یکسال گذشته شاهد سه عملیات تروریستی علیه اساتید دانشگاه های ایران بوده ایم. دو نفر از این دانشمندان و اساتید فیزیک و دانش هسته ای در تاریخ 8 آذر 1389 در تهران مورد دو حمله تروریستی همزمان قرار گرفتند که متاسفانه منجر به شهادت دکتر مجید شهریاری و زخمی شدن همسر ایشان و همچنین زخمی شدن دکتر فریدون عباسی و همسر ایشان شد.

در عملیات تروریستی دیگر در 22 دی ماه 1388، دکتر مسعود علی محمدی استاد دانشگاه و متخصص فیزیک و دانش هسته ای نیز در مقابل منزل مسکونی خود در تهران به شهادت رسید.

براساس تحقیقات و بررسی های وسیع دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی بطور مستقیم در سازماندهی، طراحی و اجرای اقدامات تروریستی فوق نقش و دخالت داشته است.

طبق اعترافات آقای مجید جمالی فشی، یکی از مجریان اقدام تروریستی علیه دکتر مسعود علی محمدی، نامبرده برای این اقدام تروریستی در یکی از مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی آموزش دیده و دستورالعمل این اقدام تروریستی را از مقامات این رژیم دریافت کرده است.

کلیه امکانات و تجهیزات این اقدام تروریستی نیز توسط این رژیم غیرانسانی تدارک شده است. اقدام تروریستی فوق بار دیگر نقش و دخالت گسترده رژیم صهیونیستی به عنوان مصداق بارز تروریسم دولتی را نشان می دهد. رژیمی که در پرونده جنایی خویش انواع مختلف شدیدترین جرایم علیه بشریت را برای تحکیم پایه های قدرت لرزان خویش دارد.

به اعتقاد ما اقدامات تروریستی فوق تنها بخشی از سیاست خصمانه برخی قدرت های خارجی در تقابل با جمهوری اسلامی ایران است. این قدرت ها از همان ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی ایران، با روش ها و اقدامات غیرقانونی و مداخله جویانه از جمله تحریک و سازماندهی گروه های تروریستی، تحمیل جنگ، فشارهای سیاسی و تحریم های اقتصادی و تجاری درصدد جلوگیری از روند پیشرفت ملت رشید ایران و ضربه زدن به استقلال و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران بوده اند.

این در حالی است که ارجاع پرونده برنامه صلح آمیز هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل و تصویب چندین قطعنامه غیرقانونی علیه آن در کنار نقش مستقیم رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان و اساتید دانشگاه های ایران از جمله استاد فریدون عباسی دوالی، که در فهرست اشخاص معرفی شده در فهرست این قطعنامه ها قرار دارد، جای شکی باقی نمی گذارد که یک نوع هماهنگی و ارتباط مستقیم میان فشارهای سیاسی و تحریم ها با اقدامات تروریستی فوق وجود دارد.

اقدامات خصمانه فوق تنها محدود به ملت ایران نبوده و نخواهد بود. این قدرت ها با اتخاذ سیاست های استکباری همواره سعی در تحمیل اراده غیرقانونی خویش بر ملت های دیگر برای کسب منافع نامشروع و محروم نمودن دیگران از حقوق اساسی و مشروع آنها داشته اند. وضعیت ملت مظلوم فلسطین که بیش از 6 دهه مواجه با اشغال و شنیع ترین جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آنها می باشد، به همراه وضعیت جاری در افغانستان و عراق تنها نمونه هایی از این سیاست های استکباری هستند.

این جنایات که ناقض کلیه مقررات حقوق بین الملل به ویژه منشور ملل متحد و ارزش های والای الهی و انسانی است، متاسفانه در بسیاری از موارد تحت لوای ترویج دموکراسی، حمایت از حقوق بشر و مقابله با سلاح های کشتار جمعی صورت می پذیرد. به عبارتی دیگر اقدامات و جنایات این قدرت ها تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین المللی و مخاطره ای عظیم برای کل بشریت است.

براساس ملاحظات فوق، مجلس شورای اسلامی ایران از کلیه اعضای جامعه بین المللی به ویژه شخص جنابعالی و روسا و نمایندگان مجالس کشورها انتظار دارد، ضمن محکومیت اقدامات خصمانه یاد شده علیه ملت ایران به ویژه محکومیت رژیم صهیونیستی بخاطر طراحی و سازماندهی اقدامات تروریستی فوق، گام موثری برای مقابله با این قبیل اقدامات خصمانه و غیرقانونی در عرصه روابط بین الملل بردارند.

دو دانشمند هسته‌ای کشورمان، بر نقش مستقیم رژیم صهیونیستی در این ترورها تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: این ترورها بار دیگر نقش و دخالت گسترده رژیم صهیونیستی به عنوان مصداق بارز تروریسم دولتی را آشکار ساخت.

کد خبر 127110
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز