شنبه ۱۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: 22 کارگاه آموزشی با حضور 8 تن از اساتید و متخصصان خارجی در جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود.

به گزارش ستاد خبری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در این کارگاه‌ها استادانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، روسیه، یونان، هلند و لهستان حضور دارند.

پیتر چکوفسکی پژوهشگر آمریکایی با موضوع وجوه نمایشی مراسم محرم سه‌شنبه 19 دی ماه «نلسون فرناندز»، راجر مک کان و رزقنتون از انگلیس با موضوع از طرح اولیه نمایش تا عرضه و بازاریابی 22 تا 27 دی ماه و میشائیل اولنیک و تینا کوکوویچ از آلمان با موضوع بیان هنری بدن از 25 تا 27 دی ماه کارگاه‌های آموزشی خود را برگزار می‌کنند.

همچنین ژوزف رایخلگاز از روسیه با موضوع سیستم استانیسلاوسکی و کاربرد آن در تئاتر معاصر از 25 تا 27 دی ماه، اودوکیموس تسولاکیدیس از یونان با موضوع بدیهه‌پردازی، روشی در بازیگری و کارگردانی از 24 تا 26 دی ماه، نیل ول در لیندن از هلند با موضوع تحلیل تطبیقی نمایش آیین در شمال آفریقا و خاورمیانه با تکیه بر آثار عرفانی 18 دی ماه و گروه تئاتر خیابانی لهستان با موضوع بین تکنیک و تخیل 23 تا 25 دی ماه کارگاه‌های آموزشی خود را برگزار می‌کنند.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 18 تا 27 دی ماه در تهران برگزار می‌شود. از سویی دیگر در روزهای باقیمانده تا آغاز جشنواره تئاتر فجر آمار تماشاگران نمایش‌های روی صحنه در تالارهای مختلف این مجموعه اعلام شد.

نمایش «دنیای دیوانه دیوانه دیوانه» (بهزاد فراهانی) که اجرای خود را از 16 آذر در تالار اصلی آغاز کرده تاکنون با 24 اجرا، 5506 تماشاگر داشته است.

نمایش «نوای اسرارآمیز» به کارگردانی سهراب سلیمی هم که اجرای خود را از 26 آذر در تالار چهارسو آغاز کرده تا به امروز پذیرای 1175 تماشاگر با 17 اجرا بوده است. نمایش «شوایک» (کوروش نریمانی) که اجرای خود را از تاریخ 27آذر در تالار قشقایی آغاز کرده است تاکنون با مجموع 15 اجرا 1391 تماشاگر داشته است.

«مرگ فروشنده» (نادر برهانی مرند) نیز که اجرای خود را از 27 آذر در همین تالار آغاز کرده است تا به امروز با 15 اجرا، 1648 تماشاگر داشته است. در تالار سایه هم که نمایش «تهران - پرندک» به کارگردانی سپیده نظری‌پور چندی است به روی صحنه رفته، تاکنون با 13 اجرا میزبان 759 تماشاگر بوده است.

در همین تالار نمایش «آنکه گفت نه، آنکه گفت آری» به کارگردانی مهرداد رایانی‌مخصوص به نمایش درآمده است. این نمایش که از 1 دی ماه به روی صحنه رفته تا به امروز با 12 اجرا 767 تماشاگر داشته است.

نمایش «نجواهای شبانه» کار عباس غفاری که از 4 دی در تالار نو به روی صحنه رفته است تا به امروز با 20 اجرا، 543 تماشاگر داشته است.

در تالار کوچک هم دو نمایش عروسکی بر صحنه است. «پهلوان پنبه» به کارگردانی فریبا رئیس تاکنون با 9 اجرا 126 تماشاگر داشته است و «خواب دیدم پاره‌های ماه چون ابر می‌بارد» کار مریم معینی هم تا به امروز با 8 اجرا پذیرای 167 تماشاگر بوده ‌است.

کد خبر 12711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز