همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: افرادی که فریب سایت جاسوسی بنیاد "رون اراد" را خورده‌اند اگر تا قبل از 22 بهمن ماه خود را معرفی کنند و با سیستم اطلاعاتی همکاری داشته باشند به طور یقین تخفیفاتی درباره آنها صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در حاشیه جلسه روز یکشنبه دولت درباره فعالیت‌های سایت رژیم صهیونیستی بنیاد "رون اراد" و اقدامات جاسوسی در این زمینه گفت: این وزارتخانه نه تنها اشراف اطلاعاتی درباره اقدامات مختلف سرویس اطلاعاتی موساد در داخل کشور دارد بلکه در کشورهای همسایه و اسلامی نیز حرکات این سرویس جاسوسی را دنبال می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی افزود: رژیم صهیونیستی در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اطراف و حتی اسلامی در قالب NGO این بنیاد را از 20 سال پیش راه اندازی کرده که ظاهری فریبنده و بشردوستانه هم به آن داده شده است و به دنبال این هستند که افرادی را از کشورهای مختلف جذب و به مجموعه خود دعوت کنند تا از این طریق بتوانند کار اطلاعاتی یا اقدامات مختلفی که در کشورهای اسلامی انجام می‌شود را رصد کنند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: خوشبختانه از طریق اشراف اطلاعاتی توانستیم، بخش قابل توجهی از افرادی که به این سایت مرتبط شده و فریب این سایت را خورده بودند، شناسایی کنیم.

وی افزود: گردانندگان این سایت سعی می‌کنند، افراد را با پول بفریبند. خوشبختانه تقریبا تمام کسانی که از کشور خودمان با این سایت ارتباط برقرار کرده‌اند و بعضا فریب این سایت را خورده‌اند، شناسایی کرده‌ایم.

مصلحی خطاب به جوانان گفت: خدمت جوانان و افرادی که تحت تاثیر القائات فریب کارانه این سایت قرار گرفته‌اند، اعلام می‌کنم توجه داشته باشند؛ فریب نخورند و اگر اقداماتی انجام داده‌اند، با شماره 113 وزارت اطلاعات ارتباط برقرار کنند ما در خدمت آنها هستیم تا بتوانیم آنها را راهنمایی کنیم.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: افرادی که فریب این سایت را خورده‌اند اگر تا قبل از 22 بهمن ماه خود را معرفی کنند و با سیستم اطلاعاتی همکاری داشته باشند به طور یقین تخفیفاتی درباره آنها صورت خواهد گرفت.

مصلحی خاطرنشان کرد: این چیزی است که موساد در کشور ما اجرا می‌کند و ما خوشبختانه اشراف خوبی نسبت به اقدامات جاسوسی آنها پیدا کرده‌ایم. وزارت اطلاعات با اقدامات خود صیانت خوبی از مردم کشور در جلوگیری از فریب اقدامات سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.

وزیر اطلاعات به جزییات دستگیری عوامل فریب خورده در ارتباط با این سایت اشاره کرد و گفت: بخشی از این افراد دستگیر و بخشی هم برای نفوذ در سیستم اطلاعاتی موساد مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند و بقیه هم شناسایی شده‌اند. منتهی کار اطلاعاتی که انجام می‌دهیم این است که چقدر اینها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و متناسب با وضعیت خود و میزان اطلاعاتی که در اختیار سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قرار گرفته ‌است با آنها برخورد می‌شود.

مصلحی تاکید کرد: اما دستگاه قضایی برای افرادی که خود را معرفی نکنند، مجازات‌های سنگینی تعیین خواهد کرد.

 

کد خبر 127070
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز