مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خط یک متروی تهران تا پایان سال به ایستگاه تجریش می‌رسد.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی ضمن اعلام این خبر به مهر، با اشاره به ایستگاه‌هایی که تا پایان امسال افتتاح می‌شود، گفت: خط 4 مترو نیز به ایستگاه آزادی می‌رسد و شهروندان تهرانی می‌توانند از میدان آزادی تا میدان شهید کلاهدوز با خطوط مترو تردد کنند. پیش از این نیز محسن هاشمی، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، گفته بود که ایستگاه‌های قیطریه و تجریش در خط یک متروی تهران تا پایان سال آماده تست گرم شده و در جنوبی‌ترین نقطه این خط نیز در فاصله حرم مطهر تا کهریزک، ایستگاه دیگری آماده بهره‌برداری خواهد شد.

جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران نیز در گفت‌وگو با همشهری پیش‌بینی کرد که با راه‌اندازی ایستگاه تجریش، روزانه حدود 50 هزار مسافر از این ایستگاه جابه‌جا شوند. وی درباره اهمیت این ایستگاه در میان سایر ایستگاه‌های مترو گفت: تجریش، محل تبادل سفر در منطقه شمیران است و مقصد و مبدا بسیاری از سفرهایی که از شرق و غرب مناطق شمالی و همچنین جنوب شهر انجام می‌شود، این محل است.

او همچنین اضافه کرد که خیابان شریعتی و ولیعصر، 2 خیابان مهم و طولانی پایتخت، به تجریش ختم می‌شود و این موضوع اهمیت راه‌اندازی ایستگاه متروی تجریش را بیشتر نمایان می‌کند. اضافه شدن 8 رام قطار جدید به خطوط داخل شهری مترو، موضوع دیگری بود که معاون شهردار تهران به آن اشاره کرد. تشکری هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر این قطار‌های جدید در گمرک بندرعباس هستند که با تامین اعتبارات در اختیار ما قرار می‌گیرند. وی اضافه کرد: برای تجهیز خطوط مترو با مشکلات زیادی در رابطه با تامین اعتبارات روبه‌رو هستیم.

کد خبر 127055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز