همشهری آنلاین: صدها اردنی عصر روز شنبه با تحصن در مقابل مقر نخست وزیری اردن خواستار کنارگیری سمیر الرفاعی نخست وزیر این کشور و انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی و برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام شدند.

اعتراض اردنی ها به دولت

به گزارش ایرنا، تحصن کنندگان در شعارهای خود خواستار برقراری آزادی در کشورو الهام گرفتن از قیام مردم تونس شدند و نمایندگان پارلمان کنونی را 'بزدل' خواندند.

یک سرهنگ بازنشسته در سخنانی خواستار برکناری دولت و تغییر شیوه انتخاب نمایندگان پارلمان و بخشودگی 23 کالای اساسی از مالیات شد.

شرکت کنندگان در این تحصن که عمدتا از دانشجویان، اعضای سندیکاها، معلمین، بازنشستگان و نیروهای سیاسی ملی و چپگرا هستند، بر ادامه اعتراض های خود در همه استان های اردن تا تحقق خواسته هایشان تاکید کردند.

محل حضور تحصن کنندگان در مقابل نخست وزیری این کشور شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی بود و خیابان های منتهی به این منطقه بسته شده بود.

دکتر سعید ذیاب سخنگوی احزاب مخالف در اردن به ایرنا گفت: نیروهای مخالف روز سه شنبه آینده در مقابل نخست وزیر تحصن خواهند کرد تا درخواست های خود را در زمینه تحقق اصلاحات سیاسی و اقتصادی مجددا یادآور شوند.

چند شهر اردن از جمله امان در سه جمعه متوالی شاهد تجمع و راهپیمایی هایی است که طی آنها مردم این کشور خواستار انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی و برکناری دولت سمیر رفاعی هستند.

کد خبر 126938
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز