همشهری آنلاین: وزیرخارجه انگلیس برنامه‌های وزارتخانه تحت امر خود را برای بخش جهانی بنگاه دولتی سخن پراکنی انگلیس اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ویلیام هیگ در گزارشی به نمایندگان مجلس عوام انگلیس با اشاره به مشکلات مالی این کشور گفت: در پی بازنگری در هزینه‌های مالی دولت و با توافق به عمل آمده میان وزارت خارجه و بنگاه بی بی سی تغییراتی در بخش جهانی این بنگاه داده می‌شود.

وی افزود: بر اساس این توافق مقرر شد 'بی بی سی' برنامه‌های خود به پنج زبان خارجی از جمله مقدونیه‌ای، آلبانیایی، صربی، پرتغالی و برنامه انگلیسی برای منطقه کاراییب را تعطیل کند.

بنگاه سخن پراکنی 'بی بی سی' اعلام کرده است که با تعطیل شدن این برنامه ها حدود 650 نفر بیکار می‌شوند ولی حدود 46 میلیون پوند در هزینه‌های بخش جهانی بی بی سی صرفه جویی می‌شود.

وزیرخارجه انگلیس در گزارش خود به پارلمان گفت: بودجه اختصاص یافته برای سرویس جهانی بی بی سی در سه سال آینده به ترتیب 253، 242و 238 میلیون پوند خواهد بود.

ویلیام هیگ افزود: وزارت خارجه همچنین برای هر سال 13 میلیون پوند کمک مالی برای جبران کسری صندوق بازنشستگی 'بی بی سی' در نظر گزفته که این علاوه بر مبلغ 10 میلیون پوندی است که دولت سالانه برای امور بازاریابی 'بی بی سی' اختصاص می دهد.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت انگلیس از بنگاه سخن پراکنی 'بی بی سی' گفت: بخش جهانی 'بی بی سی' صدای رسا و قدرتمند انگلیس در جهان است.

هیگ افزود: ما هر گونه حمایتی را از 'بی بی سی' به عمل خواهیم آورد تا نفوذ خود را در جهان حفظ کند و خود را با جهان متغیر کنونی تطبیق دهد.

شبکه 'بی بی سی' نیز با اشاره به تعطیلی برنامه‌های خود به پنج زبان خارجی گفت: پیش بینی می‌شود با تعطیلی این شبکه‌ها مخاطبان بی بی سی که در حال حاضر 180 میلیون نفر در هفته هستند به 150 میلیون نفر کاهش یابند.

'مارک تامپسون' مدیرکل 'بی بی سی' گفت: امروز روز سخت و دردناکی برای ما بود... کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی مالی پس از بازنگری سال گذشته دولت در بودجه دستگاه‌های عمومی و دولتی، ضروری بود.

کد خبر 126742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز