همشهری آنلاین: گروهی از مبتلایان به هپاتیت B در ژاپن که تصور می‌رود در نتیجه استفاده مکرر از سوزن‌های تزریقی در حین یک برنامه واکسیناسیون آلوده شده باشند، توافق کردند با دریافت غرامتی 39 میلیارد دلاری به منازعه قانونی‌شان با دولت پایان دهند.

vaccine

به گزارش خبرگزاری فرانسه این تصمیم به رشته‌ای از شکایت‌ها و درخواست‌های غرامت در سراسر ژاپن که دولت این کشور را به دردسر انداخته بود، پایان خواهد داد؛ دولت ژاپن به دنبال راه‌هایی برای جمع‌‌آوری این مبلغ که معادل 3.2 تریلیون ین می‌شود است، و احتمال اینکه مجبور شود به این منظور مالیات‌ها را بالا ببرد وجود دارد.

دولت ژاپن پیش از این آمادگی خود را برای پذیرش این پیشنهاد پرداخت غرامت اعلام کرده بود تا به بزرگترین منازعه قانونی پزشکی این کشور پایان بخشد؛این غرامت به 430000 نفر آلوده شده به ویروس عامل بیماری بالقوه مرگبار هپاتیت B پرداخت خواهد شد.

شاکیان در بیانیه‌ای اعلام کردند: "تصمیم‌گیری سختی بود، اما ما تصمیم گرفتیم پیشنهاد پرداخت غرامت را بپذیریم تا این قضیه به سرعت پایان یابد."

یکی از شاکیان، میکو تانیگوچی که می‌گوید مصالحه انجام شده برای نجات همه افراد کافی نیست، گفت: "ما از دولت می‌خواهیم از این قضیه درس عبرت بگیرد و بیشترین تلاش خود را انجام دهد تا این مشکل را به سریع‌ترین وجه ممکن حل کند."

در ابتدای این ماه دادگاه منطقه‌ای ساپورو به دولت پیشنهاد کرد به هر بیمار مبتلا شده به هپاتیت B به علت اشتباه در واکسیناسیون، 12.5 تا 36 میلیون ین بپردازد.

دادگاه همچنین پیشنهاد کرد که دولت 500 هزار ین به هر فرد حامل ویروس که هنوز علائمی نشان نمی‌دهد بپردازد.

در مجموع 630 نفر در 10 دادگاه منطقه‌ای در سراسر ژاپن از دولت درخواست غرامت کرده‌اند، و مدعی‌اند که دولت باید مسئولیت عفونت جمعی ناشی از عدم انجام اقدامات بهداشتی لازم را بپذیرد.

کد خبر 126532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز