همشهری آنلاین: وزارتخانه‌های کار وامور اجتماعی، بازرگانی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنایع و معادن همچنین سازمان میراث فرهنگی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تقریبا در تحقق این امر به مرز 40 درصد رسیده اند.

دورکاری

به گزارش واحد مرکزی خبر، لطف الله فروزنده درباره آخرین وضع طرح انتقال بخشی از دستگاه‌های اجرایی به خارج از تهران اظهار داشت: طرح انتقال کارمندان از تهران در قالب 14 برنامه دنبال می‌شود که همه برنامه‌ها به صورت موازی در حال اجراست.

وی افزود: ادارات، ‌سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها قرار بود 40 درصد نیروها و بخش‌های وابسته به خود را تا پایان امسال کاهش دهند که با انتقال سازمان‌ها و نیروهایشان این موضوع در حال پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه به برنامه گمرک و اصناف برای تمرکز زدایی اشاره کرد و گفت: قرار است گمرک طرحی را برای تمرکز زدایی آماده کند، اصناف نیز قرار شد کاری انجام دهند و مراکز تجاری منتقل شوند که در حال حاضر دنبال می‌شود. خوشبختانه همه برنامه‌ها به صورت موازی در حال پیگیری است تا آن بخشی از دستگاه اجرایی که حضورش در تهران ضرورت دارد، باقی بماند و سایر بخش‌ها با یک شیب ملایم منتقل شده و به منطقه‌ای که از نظر محیطی هم مناسب و شرایط لازم را داشته باشد، منتقل شوند.

فروزنده وزارتخانه های کار وامور اجتماعی، بازرگانی، فرهنگ و ارشاد اسلامی وصنایع و معادن وهمچنین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور را موفق ترین دستگاه‌های اجرایی در بحث دور کاری عنوان کرد و افزود: کارمندان زمانی که رفتند و دور کار شدند و مزایای کار را دیدند، خودشان سفیرانی خواهند شد که دیگران را نیز متقاضی این طرح می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: دوری کاری طرح بسیار خوبی است. ما هم اعلام کردیم که خانم‌ها، مخصوصا خانم‌هایی که بچه کوچک دارند در اولویت این طرح هستند و انتظار داریم با توجه به اینکه 40 درصد از کارکنان بخش ستادی خانم‌ها هستند، اینها بتوانند دور کار شوند.

کد خبر 126479
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز