پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: با امضای سندی بین ایران و سوریه، صادرات گاز از مسیر ایران ـ عراق ـ سوریه ـ جنوب لبنان ـ مدیترانه و اروپا مورد توافق نهایی قرار گرفت.

جواد اوجی،  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به دیدار اخیر وزیران نفت ایران و سوریه اظهار کرد: پس از چندین دور مذاکرات کارشناسی، مسیر جدید صادرات گاز ایران به اروپا با امضای سندی مورد توافق طرفین قرار گفت.

وی با تاکید بر این‌که قرار است در مدت یک ماه آینده تیم کارشناسی مشترک سه کشور ایران، عراق و سوریه درخصوص برآورد اقتصادی و تعیین مسیر دقیق مسیر جدید انتقال گاز تصمیم‌گیری کنند، افزود: به این منظور قرار است خط لوله 56 اینچ و به ظرفیت انتقال روزانه 110 میلیون متر مکعب گاز در سه کشور ساخته شود که منبع تولید گاز آن عسلویه و میدان گازی پارس جنوبی خواهد بود.

پیش‌بینی راه‌اندازی خط لوله تا سال 2014

او افزود: همچینن پیش‌بینی سه کشور مبنی بر بهره‌برداری از این خط لوله جدید در سال‌های 2013 تا 2014 میلادی است.

براساس این گزارش، توافق‌نامه صادرات گاز ایران و سوریه در دیدار وزیران ایران و سوریه بین جواد اوجی (معاون وزیر نفت ایران در امور گاز) و علی عباس (معاون وزیر نفت و منابع معدنی سوریه) در بخش گاز امضا شده است. پیش‌تر نیز توافق‌نامه‌های جداگانه‌ای بین ایران و عراق و همچنین سوریه و عراق امضا شده بود

کد خبر 126281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز