همشهری آنلاین: کارشناسان اتحادیه اروپا می‌گویند لامپ‌های برنزه‌‌کردن ممکن است خطر سرطان پوست را افزایش دهند و در مورد استفاده از آنها در کودکان هشدار دادند.

 به گزارش خبرگزاری رویترز مسئول  بهداشت عمومی در اتحادیه اروپا مارکوس کیپریانو گفت:" ما باید به سرعت آگهی عمومی را در مورد خطرات ناشی از لامپ‌های برنزه‌کردن بالا ببریم."گزارش 43 صفحه‌ای "کمیته علمی فراورده‌های مصرفی" اتحادیه اروپا   می‌گوید لامپ‌های برنزه‌کردن جایگزین بی‌زیان  نور طبیعی خورشید نیستند.

لامپ‌های برنزه‌کردن که در سالن‌های زیبای مورد استفاده هستند از اشعه قدرتمندتر ماوراء بنفشB (UVB) استفاده می‌کنند.گزارش اتحادیه اروپا می‌گوید افراد زیر 18 سال،افرادی که پوست روشن،کک و مک یا سابقه خانوادگی سرطان پوست دارند نباید از این وسائل استفاده کنند.

این گزارش می‌گوید با توجه به آن که دستگاه‌های  برنزه‌کردن قبل از  دهه 1990 استفاده گسترده پیدا نکرده بودند ،تاثیرات کاربرد آنها بر سلامتی هنوز کاملا خود را نشان نداده است اما بر اساس شواهد موجود احنمال دارد استفاده از این وسائل برای برنزه‌شدن به مقاصد زیبایی خطر بیماری‌های بدخیم پوستی را بالا ببرد، به خصوص اگر از آن در سنین زیر 18 سال استفاده شود."

کد خبر 1262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز