همشهری آنلاین: کارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی 31 درصد از بیماری ایسکمیک قلب و 11درصد از سکته‌های مغزی به علت مصرف ناکافی میوه و سبزی‌ها است.

میوه‌ها و سبزی‌جات

زهرا عبداللهی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: میوه‌ها و سبزی‌ها به علت اینکه حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، ایزوفلاون‌ها، ایزوتیوسیانیت‌ها و فیبر‌ها نقش مهمی در پیشگیری و درمان انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، پوکی استخوان، دیابت نوع 2 و چاقی دارند.

کارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها به علت داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرها از رسوب چربی در دیواره رگ‌ها و تصلب شرائین جلوگیری می‌کند.[نکته بهداشتی روز: کمک به جلوگیری از تصلب شرائین]

عبداللهی گفت: سبزی‌های سبز برگی مانند سبزی خوردن سرشار از ویتامین C و سبزی‌های زرد، نارنجی و قرمز سرشار از بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A است.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود در برنامه غذایی معمول روزانه هم از سبزی‌های سبز برگی و هم از سبزی‌های زرد و نارنجی استفاده شود. سبزی‌ها و صیفی‌جاتی که ‌خام خورده می‌شوند، ویتامین‌های بیشتری به بدن می‌رسانند و حرارت، بعضی از ویتامین‌ها، خصوصاً ویتامین C را از بین می‌برد.

کد خبر 126194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز