گروه شهری: پس از انتخاب تهران به عنوان یکی از 5 شهر برتر برای دریافت جایزه حمل‌ونقل پایدار در سال 2011، برخی از نمایندگان مجلس در اظهارنظرهای خود این امر را موجب افتخار نظام و نشان‌دهنده توانایی مدیریت شهری دانستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل90 با تبریک انتخاب تهران به‌عنوان یکی از برترین شهرهای دنیا در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی، کسب چنین افتخاری را، که با ناملایمات از ناحیه برخی نهادها به دست آمده برای نظام اسلامی ارزشمند دانست و از دولت و مجلس خواست فرصت به دست آمده را غنیمت شمرده و با حمایت‌های قانونی، گامی مؤثر در زمینه رفاه شهروندان بردارند.

سید فاضل موسوی انتخاب تهران را نشان‌دهنده عزم مدیریت شهری برای توسعه تهران توصیف کرد و ضمن انتقاد از بی‌توجهی دولت به وظایف قانونی خود، تاکید کرد: امیدواریم این انتخاب، تلنگری برای مسئولانی باشد که به وظایف قانونی خود در قبال شهر و شهروندان و مخصوصا توسعه حمل‌ونقل عمومی، عمل نکرده‌اند.

موسوی بی‌توجهی دولت به اجرای قوانین حمایتی از مترو و دیگر عرصه‌های احتمالی مدیریت شهری را اتفاقی عجیب و نادرست خواند و گفت: همه مسئولان و از جمله دولت و مجلس باید وجدانشان را قاضی کنند و ببینند که برای برتر شدن تهران در حمل‌ونقل عمومی، چه کار کرده‌اند و در مطرح شدن نام پایتخت در عرصه جهانی، چه سهمی دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس، با بیان اینکه کیفیت حمل‌ونقل عمومی، تاثیرات زیادی در بخش‌های دیگر شهر دارد، گفت: در شرایطی که هر آدم منصف بی‌طرفی هم که وارد تهران بشود، به‌وضوح می‌بیند که حمل‌ونقل عمومی، مهم‌ترین نیاز پایتخت و تاثیرگذار روی بسیاری از مسائل دیگر است، این حوزه باید مورد حمایت جدی دولت قرار گیرد.

همچنین عضو کمیسیون عمران مجلس نیز درباره انتخاب تهران در میان 5 شهر برتر حوزه حمل‌ونقل دنیا گفت: مدیریت کلانشهری مثل تهران با جمعیتی بیش از 12 میلیون نفر در همه موارد نمونه است و امیدواریم در این گزینش نیز عنوان برترین به پایتخت ایران داده شود.

محمدرضا حسین نژاد در ادامه با تقدیر از عملکرد مدیریت شهری تهران اذعان داشت: خوشبختانه مدیریت شهری تهران در همه ابعاد موفق بوده و در حوزه حمل‌ونقل نیز با وجود تمام مشکلات پیش رو موفق به قرار گرفتن در این ردیف شده است و این برای ما یک افتخار ملی و سیاسی محسوب می‌شود. این در حالی است که عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم قرار گرفتن تهران در جمع 5 شهر برتر حوزه حمل‌ونقل عمومی دنیا را افتخاری برای نظام و کشورمان دانست و گفت: قرار گرفتن تهران در جمع 5 شهر برتر دنیا یک افتخار است و درصورت انتخاب به‌عنوان برترین شهر موفق در حوزه حمل‌ونقل عمومی یک قدم پیشرفت داشته‌ایم.

کد خبر 126153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز