سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ابرجاسوس بریتانیایی جیمز باند در کتابی جدید با عنوان "اختیار تام" (Carte Blanche) به دوبی در امارات متحده عربی، شهری که در زندگی واقعی نیز شاهد خرابکاری و ترور بوده است، می‌رود.

james bond

به گزارش خبرگزاری فرانسه جفری دیور، نویسنده کتاب جدید جیمز باند، در مصاحبه‌ای به خبرنگاران در دوبی گفت: "وقتی در مورد محلی برای ماجراهای کتاب جدید فکر می‌کردم،‌ فورا به یاد دوبی افتادم."

به نوشته روزنامه نشنال چاپ دوبی، دیور گفت:‌ "دوبی نه تنها محلی فوق‌العاده، سرگرم‌کننده و مفرح است، بلکه در اعماقش هسته‌ای غریب را حفظ کرده است."

روزنامه گلف نیوز از قول دیور نوشت:‌"من خیلی مسافرت می‌کنم... جاهای غریب زیادی در دنیا باقی نمانده است."

هیچکدام از این دو روزنامه‌ جزئیات داستان این رمان را بیان نکرده‌اند، اما دولت دوبی در یک بیانیه خبری اعلام کرد باند در این رمان در جستجوی یک جنایت‌کار به امارات می‌آید.

به نوشته روزنامه نشنال، دیور گفت حاکم دوبی، شیخ محمد بن راشد المکتوم "علاقه زیادی به این کتاب ابراز کرده است."

به نوشته روزنامه نشنال طرح‌‌ریزی برای اقتباس سینمایی از این رمان "از هم اکنون آغاز شده است."

بخش‌هایی از آخرین بخش از رشته فیلم‌های حادثه‌ای جاسوسی "ماموریت غیرممکن"، در دوبی فیلمبرداری شد.

دیور آخرین نفر از رشته‌ای از نویسندگانی است که نوشتن کتاب‌های باند، که به رشته‌ای از فیلم‌های پرفروش بدل شده‌اند، را از هنگام مرگ یان فلمینگ،‌ خالق شخصیت باند، در سال 1964 ادامه داده‌اند.

رمان "اختیار تام" قرار است در ماه مه به بازار کتاب بیاید.

دوبی که به خاطر جزایر مصنوعی، پیست اسکی سرپوشیده و آسمانخراش‌های ابرمدرنش از جمله بلندترین ساختمان جهان، مشهور است، به نوبه خود در زندگی واقعی هم شاهد توطئه‌های پنهانی بوده است.

در ماه ژانویه سال گذشته، محمود المبحوح، بنیانگذار شاخه نظامی گروه اسلامگرای حماس، در اتاق هتل البوستان روتانا مرده یافت شد.

رئیس پلیس دوبی، ژنرال داحی خلفان، سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد، را متهم کرد که مسئول این قتل است.

پلیس امارات فیلم‌های دوربین‌های مداربسته امنیتی هتل را از افرادی که مدعی بود قاتلان فرمانده حماس هستند، منتشر کرد و اعلام کرد 26 نفری که در این قتل دخیل بوده‌اند،‌ از 26 گذرنامه تقلبی یا دزیده‌شده برای ورود به دوبی استفاده کرده بودند.

کمتر از یک سال پیش از قتل مبحوح، فرمانده چچنی، سلیم یامادیف، دشمن سرسخت رهبر فعلی چچن، رمضان قدیروف، در یک پارکینگ ماشین در بیرون آپارتمانش در مجموع مسکونی ساحل جمیره در دوبی در یک تیراندازی کشته شد.

به گزارش رسانه‌های روسی یامادیف در سال 2009 پس از ترور برادرش در سپتامبر 2008، روسیه را ترک کرده بود و به دوبی رفته بود.

خلفان، رئیس پلیس دوبی، در آوریل 2009 معاون نخست‌وزیر چچن آدام دلیمخانوف را به صدور دستور قتل یامادیف متهم کرد.

کد خبر 126138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز