سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان انگلیسی ادعا کردند شیر حاصل از دام‌های ارگانیک و طبیعی که بدون مواد شیمیایی پرورش یافته‌اند و علف تازه می‌خورند، برای سلامتی خیلی مفیدتر است.

به گزارش ایسنا، این کارشناسان می‌گویند شیر ارگانیک چربی اشباع شده کمتری دارد و بیشتر از شیرهایی که در کارخانه‌های لبنیات تجاری تولید می‌شوند، حاوی اسیدهای چرب مفید است.[اسیدهای چرب ضروری را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید]

به گزارش مجله دیری ساینس، همچنین شیر ارگانیک زمانی که تحت تاثیر شرایط آب و هوایی قرار بگیرد کمتر خواص مفید خود را از دست می‌دهد.

روزنامه تلگراف نیز در این باره آورده است: کارشناسان تغذیه با مقایسه شیر دام‌های ارگانیک و شیر‌های کارخانه‌ای دریافته‌اند که شیرهای کارخانه‌ای حاوی مقادیر زیاد چربی‌های اشباع شده و مقدار بسیار کمتری از اسیدهای چرب مفید هستند در حالی که شیر ارگانیک برای مقابله با هر دوی این مشکلات مفید است.

برای دستیابی به این نتایج، کارشناسان علوم بهداشتی بعنوان بخشی از برنامه گروه مزرعه‌داری اکولوژیک نافرتون در دانشگاه نیوکسل انگلیس و مرکز تغذیه انسان روی کیفیت 88 نام تجاری مختلف شیرهای کارخانه‌ای موجود در سوپر مارکت‌ها طی یک دوره دو ساله آزمایش و مطالعه کرده‌اند.

کد خبر 126119
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز