همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد پزشکان اغلب نمی‌توانند آنفلوآنزا را در کودکان کمسن تشخیص دهند و بنابراین واکسیناسیون کودکان در برابر این بیماری ضروری است.

به گزارش آسوشیتدپرس پژوهشگران آمریکایی متوجه شدند که در زمستان 2003-2002 در پنج ایالت 5.6درصد کودکان زیر پنج سال مبتلا به آنفلوآنزا شده بودند و در سال بعد این رقم به 12.2 رسید . اما پزشکان تنها در کمتر از 28 درصد موارد تشخیص صحیح آنفلوآنزا را داده بودند.

 این پژوهشگران در مقاله‌ای که در نشریه پزشکی نیوانگلند(NEJM) به چاپ رسانده‌اند می‌نویسند که تنها معدودی از عفونت‌های آنفلوانزا به طور بالینی تشخیص داده می‌شوند و اغلب موارد آنفلوْآنزا را می‌توان با واکسیناسیون پیشگیری کرد. پیشگیری از ویروس آنفلوآنزا هزینه سنگین درمان این عقونت‌ها را کاهش می‌دهد.

دکتر کاترین پولینگ از مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت و سرپرست این تحقیق  می گوید:" بسیاری از پزشکان بیمار ی آنفلوآنزا را با سایر بیماری‌های ویروسی اشتباه می‌گیرند. ویروس‌های دیگر مثل ویروس‌های عامل سرماخوردگی معمولی و یا ویروس سنسیسیوم تنفسی (RSV) از لحاظ فصل شیوع و علائم با آنفلوآنزا شباهت دارند."

واکسیناسیون آنفلوآنزا در حال حاضر در آمریکا برای کودکان 6 ماهه تا پنج ساله  توصیه می شود، اما برخی از متخصصان معتقدند کودکان در سنین مدرسه هم باید وارد این برنامه واکسیناسیون شوند.


 

کد خبر 1261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز