جمعه ۱۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر: نورالدین زرین‌کلک ، رئیس ‌هیأت مدیره آسیفا در نشست خبری همایش ملی انیمیشن ایران که در خانه‌هنرمندان برگزار شد، گفت : نخستین همایش انیمیشن ملی ایران بهار سال آینده در تهران برگزار می‌شود.

این همایش در چهار محور «انگیزش جامعه و مسؤولان برای حمایت از تولید انیمیشن»، «بررسی ویژگی‌های انیمیشن ملی»، «راهکارهای تولید انیمیشن ملی» و «بررسی آسیب‌شناسی انیمیشن ملی ایران» برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار همشهری،  رئیس ‌هیأت مدیره آسیفای ایران در ادامه از اهداف برگزاری این همایش سخن گفت و افزود :بعد از سال‌ها تلاش در راه معرفی انیمیشن به جامعه و مسؤولان فرهنگی، سرانجام هیأت مدیره آسیفا به این نتیجه رسید که این امر را در قالب یک حرکت ملی گسترش دهد و همایشی در این راستا برگزار کند. 

نورالدین زرین‌کلک همچنین با اشاره به اینکه این سازمان غیردولتی به‌زودی صاحب خانه می شود، افزود:  شهرداری تهران محلی را به آسیفا اختصاص دهد، تا بتوانیم یک دفتر ثابت و معین برای انجام فعالیت‌های ستادی در اختیار داشته باشیم. 

در این دفتر، فعالیت‌های فرهنگی آسیفا مانند نمایش فیلم، دعوت از میهمانان خارجی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی‌ها، سمینار و... انجام خواهد شد.

هرچند دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها قول مساعد داده‌اند که محلی را در اختیارمان بگذارند، اما این وعده‌ها در عمل، به هیچ نتیجه‌ای نرسید؛ هرچند امیدواریم این وعده شهرداری به نتیجه عملی برسد.

کد خبر 12598

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز