مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد‌مخدر گفت: شربت تریاک فقط برای گروه کوچکی از معتادان تزریقی که به هیچ درمان دیگری جواب نداده‌اند، کاربرد دارد.

شربت تریاک

محمدباقر صابری زفرقندی در گفت‌وگو با فارس درباره توزیع شربت تریاک اظهار داشت: گاهی این اشتباه پیش می‌آید که برخی فکر می‌کنند چون محتوای شربت اپیوم تریاک است، آن را به معتاد می‌دهند و بعد آرام آرام مصرف آن را کم می‌کنند و سم‌زدایی انجام می‌دهند؛ در حالی که باید گفت شربت تریاک اصلا کاربردی در سم‌زدایی ندارد.

وی اضافه کرد: در تولید این شربت اشکال فنی در معاونت غذا و دارو رخ داده بود که توقفی در تولید آن ایجاد کرد اما مشکل برطرف شده و توزیع آن آغاز شده است و دانشگاه‌ها و مراکزی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند درخواست دهند و آن را دریافت کنند.

صابری‌زفرقندی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها وضعیت‌ اعتیادشان خیلی پیچیده نیست، خاطرنشان کرد: استان‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که در برخی از آنها مصرف مواد، به‌صورت سخت وجود دارد؛ یعنی افراد پرخطر زیادند و در برخی دیگر از استان‌ها مصرف مواد به‌صورت نرم وجود دارد یعنی مصرف تزریقی و بی‌خانمان زیاد نیست که در گروه دوم نیازی به مصرف شربت اپیوم دیده نمی‌شود.

کد خبر 125926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز