همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تصریح کرد: نشست ایران و گروه 1+5 در استانبول ارتباطی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز (یکشنبه) در برنامه گفت‌وگوی ویژه "صبح بخیر ایران " فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را صلح‌آمیز و شفاف خواند و گفت: این فعالیت‌ها در اوج همکاری با آژانس است و ما جزو استثنایی‌ترین کشورهایی هستیم که اجازه بازدید از تاسیسات هسته‌ای را به غیر از بازرسان به دیگران نیز داده‌ایم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، ابتکار جمهوری اسلامی برای فراهم کردن امکان بازدید از تاسیسات هسته‌ای برای نمایندگان تشکل‌هایی چون جنبش عدم تعهد، گروه 77 و اتحادیه عرب را فرصت و اقدامی اعتمادساز از سوی کشورمان برشمرد.

وی در خصوص مذاکرات ایران و نشست گروه 1+5 در استانبول اظهار داشت: نسبت به نشست استانبول خوشبین هستیم.

وی تصریح کرد که نشست استانبول ارتباطی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران ندارد و افزود: اگر گروه 1+5 به منظور اعمال فشار وارد گفت‌وگو شوند این حرکت را اشتباه و رو به بن‌بست تلقی می‌کنیم.

مهمان‌پرست در خصوص تغییر و تحولات در وزارت خارجه خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر و تحولی که در بالاترین سطح دستگاه دیپلماسی قرار است، انجام شود آقای صالحی یکی از گزینه‌های مناسب برای این کار است هم سابقه نسبتا طولانی در خارج از کشور و هم سابقه کار دیپلماتیک داشته با مسائل سیاست خارجی آشنا است و فردی هوشمند، با درایت و سابقه علمی بسیار خوبی است.

مهمان‌پرست ادامه داد: اگر تصمیم نهایی رئیس‌جمهور این باشد که آقای صالحی را برای وزارت خارجه معرفی کند با اقبال عمومی در مجلس و پرسنل وزارت خارجه مواجه می‌شود.

مهمان‌پرست در خصوص اوضاع کنونی در تونس، با بیان اینکه ما نگران وضعیت تونس هستیم، ابراز امیدواری کرد که مردم تونس هر چه سریع‌تر در سایه ثبات، آرامش و امنیت به خواسته‌های خود برسند.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص همه پرسی در سودان و تقسیم این کشور نیز گفت: ما خوشحال نخواهیم شد که یک کشور بزرگ اسلامی به دو قسمت تقسیم شود.

وی افزود: سیاست جمهوری اسلامی حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی کشورها است.

مهمان‌پرست بار دیگر بر حفظ وحدت ملی و آرامش در لبنان تأکید کرد.

 

کد خبر 125891
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز