گروه شهری: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران توسعه فضای سبز درون شهری را نه تنها عاملی مطلوب برای کاهش آلودگی هوا که مانعی مؤثر در جلوگیری از گسترش بی‌رویه شهر و ساخت و سازهای غیرمجاز دانست.

green space

علی محمد مختاری اعلام کرد: تاکنون 7 هزار هکتار توسعه فضای سبز درون شهری در تهران انجام شده که شامل توسعه فضای سبز حاشیه بزرگراه‌ها، معابر و احداث پارک‌های محله‌ای، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای بوده است.

وی اظهار کرد: شهرداری توسعه فضای سبز تهران را در بخش برون و درون شهری در دستور کار جدی خود قرار داده و بر این اساس تاکنون در قالب طرح کمربند سبز، 30 هزار هکتار جنگل کاری حاشیه شهر به انجام رسیده است. به گفته مختاری، در بخش توسعه درون شهری، احداث پارک‌های منطقه‌ای، محله‌ای و فرامنطقه‌ای در دستور کار سازمان پارک‌ها قرار دارد تا به این روش بتوانیم توزیع عادلانه فضای سبز در مناطق شهر تهران را به نحو مناسب اجرایی‌سازیم.

مختاری افزود: همچنین توسعه فضای سبز در مناطق شهر تهران موجب کاهش سفرهای درون شهری شده و شهروندان می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فضای سبز مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: در این راستا تاکنون هزار و 700 پارک محله‌ای، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در تهران احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 125861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز