شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

در آستانه شروع دومین ماه تغییر قیمت‌ها و اجرای قانون یارانه‌ها، مسئولان وزارت بازرگانی از احتمال حذف یارانه شیر در بهمن‌ماه خبر می‌دهند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان تهران با بیان اینکه طبق اخبار شنیده شده از وزارت بازرگانی، دولت از بهمن ماه یارانه شیر را حذف خواهد کرد، گفت: حذف یارانه شیر در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها، باعث بی‌بازار ماندن 2میلیون تن شیر تولیدی دامداران خواهد شد.

پیگیری همشهری از معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزیر بازرگانی در رابطه با این موضوع بی‌نتیجه ماند ولی یک مقام مسئول در وزارت بازرگانی، حذف یارانه شیر را دور از ذهن ندانست و گفت:در حال حاضر تصمیم قطعی در این رابطه گرفته نشده است. وی افزود: درصورت عدم‌واریز یارانه شیر از طرف دولت، آزاد‌سازی‌ یارانه شیر در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی، مسئول مستقیم این موضوع را معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی دانست که پیگیری همشهری از این معاونت بی‌نتیجه ماند.

اما مدیرعامل اتحادیه دامداران استان تهران افزود: درصورتی که این اقدام دولت صحت داشته باشد، به این معناست که 2میلیون تن از شیر تولیدی کشور بی‌بازار مانده و باید به‌صورت دورریز از چرخه تولید خارج شود. جمشید سلیمانی با اشاره به افزایش هزینه‌های دامداران پس از اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها به شبکه خبری کشاورزی ایران گفت: شیر مانند سایر محصولات کشاورزی نیست که قابلیت ذخیره‌سازی‌ و نگهداری داشته باشد و درصورت عدم‌پذیرش از سوی کارخانه‌های لبنی به سرعت فاسد شده و از چرخه تولید خارج می‌شود.

کد خبر 125857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز