همشهری آنلاین: مراسم ویژه‌ای با عنوان «در ستایش هفتاد سالگی» برای محمد احصائی، عباس کیارستمی و آیدین آغداشلو روز جمعه آینده اول بهمن در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

تجسمی

به گزارش ایسنا ، امرالله فرهادی ـ مدیر مدرسه ویژه ـ گفت: ایده برپا کردن «شب‌های ویژه» برای نکوداشت پیشگامان و بزرگان طراحی گرافیک ایران، چند ماهی پیش‌تر در یک نشست با حضور ابراهیم حقیقی، مجید عباسی ،فیروز شافعی و من طرح شد.


او ادامه داد: پس از بررسی‌های گوناگون تصمیم گرفتیم برای نخستین برنامه این نکوداشت، «در ستایش هفتاد سالگی» سه تن از پیشگامان هنر معاصر ایران یعنی «محمد احصائی»،«عباس کیارستمی» و «آیدین آغداشلو» که با عمری پر بار به مرز هفتاد سالگی رسیده‌اند، برگزار شود.

 

به گفته فرهادی ،قرار بر این است که پس از برگزاری این مراسم هر 2 یا 3 ماه یک بار، شب‌های ویژه دیگری نیز برای تجلیل از بزرگان هنر برپا شود.


این مراسم در حاشیه نمایشگاه «5 سال مطالعه، برنامه‌ریزی و آموزش» مدرسه‌ی ویژه که به منتخب آثار هنرجویان این مدرسه اختصاص دارد، با نمایش یکی از آثار هر کدام از این 3 هنرمند، چاپ 3 پوستر نفیس از 3 اثر آنها و هم‌چنین چاپ 3 پوستر شخصی برپا می‌شود.

کد خبر 125816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز