همشهری آنلاین: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از تغییر در ساختار سازمان دارالقرآن الکریم خبر داد و این تغییرات را در راستای اجرای سند راهبردی این سازمان ــ که اجرای آن از سال آتی آغاز می‌شود ــ دانست و جلوگیری از موازی‌کاری و تفکیک برنامه‌ها را از دیگر دلایل تغییر ساختار سازمان برشمرد.

قرآن

«مهدی قره‌شیخلو»، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با اعلام تغییراتی در چارت این سازمان گفت: در ساختار جدید، چهار معاونت، شامل «آموزش و پژوهش»، «نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم»، «ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «معاونت پشتیبانی»، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: «داوود تک‌فلاح» به عنوان معاون آموزش و پژوهش، «احمد حاجی‌شریف» معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و «محمدمهدی بحرالعلوم» نیز به عنوان معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم معرفی شدند و برای معاونت پشتیبانی هنوز فردی انتخاب نشده است.

قره‌شیخلو از فعالیت دو دفتر در چارت جدید این سازمان خبر داد و گفت: داوود تک‌فلاح، همچنان مسئولیت دفتر طرح و برنامه سازمان را نیز بر عهده دارد، اما بیشتر متمرکز بر فعالیت‌های سمت جدید خود خواهد شد و دفتر مطالعات راهبردی با مسئولیت «سیدمحسن خدام حسینی» اداره می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: سند راهبردی سازمان دارالقرآن الکریم بعد از یک کار کارشناسی سنگین از سوی اعضای هیئت امنا تصویب شد و ساختار سازمان را به نحوی تنظیم کردیم که در راستای اهداف سند راهبردی بتوانیم کارها را پیش ببریم و این‌گونه فعالیت معاونت‌ها تخصصی‌تر شده و با این تفکیک موضوعات، روند اجرای امور تسهیل می‌شود.

قره‌شیخلو گفت: هر معاونت سازمان، مدیریت‌هایی را زیرمجموعه خود دارد که «حسین بهبودی» که پیش از این سمت مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم را برعهده داشت، به عنوان مدیر امور استان‌ها و مؤسسات قرآنی منصوب شد و نیز حجت‌الاسلام «موسی صفی‌خانی» به عنوان مدیر ارتباطات سازمان معرفی شد که این بخش زیرمجموعه معاونت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی تأکید کرد: تغییر ساختار سازمانی نیز مطالعاتش از قبل انجام شده بود و در هیئت امنا مورد موافقت قرار گرفت و بلافاصله بعد از تصویب سند راهبردی این تغییرات انجام شد تا بتوانیم با کیفیت و سرعت بیشتری مجموعه سازمان را برای تحقق اهداف سند راهبردی هماهنگ کنیم.

قره‌شیخلو ادامه داد: قاعدتاً به این زودی‌ها تغییری در ساختار سازمان رخ نمی‌دهد و به طور معمول هر چارت سازمانی دوره چندساله‌ای خواهد داشت و حداقل این چارت تا چند سال آینده به همین شکل خواهد بود.

وی در پایان نحوه تفکیک بخش‌های سازمان دارالقرآن الکریم را این‌گونه توضیح داد: لازم بود تا معاونت آمورش و پژوهش و نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم به دلیل گستردگی برنامه‌ها و اهمیت آن به دو معاونت آموزش و پژوهش و معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم تفکیک شود. همچنین پیش از این امور ارتباطی و فناوری ونیز بخش روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم و حتی بخش ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی کشور در معاونت‌های مختلف پراکنده بودند، اما هم‌اکنون تمامی این موارد در معاونت ارتباطات و فناوری اطلاعات تجمیع شده است و این‌گونه از تداخل و پراکندگی کارها جلوگیری می‌شود. 

کد خبر 125694
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز