همشهری آنلاین: تعداد دارندگان اشتراک اینترنت پهن‌باند برای تلفن‌های همراه تنها چند ماه پس از گذشتن از مرز نیم میلیارد نفر، اکنون در مسیر رسیدن به یک میلیارد نفر است.

ericsson

به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت اریکسون،‌ بزرگترین سازنده اجزای شبکه‌ تلفن همراه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "در طول سال 2010 با گذشتن شمار دارندگان اشتراک اینترنت پهن‌باند بر روی تلفن همراه از مرز نیم میلیارد نفر به شاخص مهمی در این حوزه رسیدیم."

"اریکسون تخمین می‌زند که شمار این کاربران پیش از پایان سال 2011 دوبرابر شود."

more  مفاهیم: پهنای باند چیست؟

اریکسون گفت انتظار می‌رود منطقه آسیا- اقیانوسیه دارای بزرگترین شمار مشترکان اینترنت پهن‌باند موبایل، حدود 400 میلیون نفر، باشد، و در رده بعدی آمریکای شمالی و اروپای غربی هر کدام با بیش از 200 میلیون نفر مشترک قرار می‌گیرند.

به گفته اریکسون در سال 2008 تعداد کلی مشترکان اینترنت پهن‌باند موبایل تنها 200 میلیون نفر بود؛ اریکسون معتقد است که مشترکان اینترنت پهن‌باند موبایل به حداکثر 3.8 میلیارد نفر خواهد رسید که بیانگر رشد بسیار سریع این حوزه است.

این گرایش از هم اکنون باعث افزایش درآمد اپراتورهای تلفن همراه شده است. شرکت‌های اسکاندیناویایی TeliaSonera ، Telenor و Tele2 همگی می‌گویند افزایش استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و استفاده از اینترنت موبایل باعث افزایش درآمد آنها در سال گذشته شده است.

شرکت‌های ارائه‌دهنده شبکه مانند اریکسون و نوکیا زیمنس و شرکت چینی Huawei امیدوارند که تقاضا برای بازی‌های آنلاین، ویدئوهای زنده و تماشای تلویزیون، اوپراتورها را وادارد که برای تقویت ظرفیت و سرعت شبکه‌های‌شان آنها را ارتقا دهند.

کد خبر 125577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز