گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با تاکید بر استفاده از اندیشه و روش ایرانی و توانایی‌ها و داشته‌های بومی تاکید کرد:

president

اگر چه باید از همه دستاوردهای علمی بشر در بالاترین سطح استفاده کنیم اما باید توجه داشت که همه آن دستاوردها در قالب اندیشه و روش خودی می‌تواند مفید باشد.

محمود احمدی‌نژاد دیروز در جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری خبر آن را منتشر کرد، گفت: همان‌طور که اهداف ما متفاوت است الگوهای ما نیز باید متفاوت باشد و نامگذاری الگوی اسلامی - ایرانی براین مبنا صورت گرفته است.

او تاکید کرد: اگر قوانین، مقررات و ضوابط و آموزش‌های ما منجر به توسعه اخلاق پزشکی خودی شد، اسم آن اسلامی است و اگر منجر به توسعه اخلاق فردگرای لذت‌جوی شخصی شد، غیرخودی خواهد بود. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید حرکت و فعالیت‌هایمان را بر مبنای اندیشه، روش و توانایی ایرانی شکل بدهیم در توضیح اندیشه ایرانی توضیح داد: نوع اندیشه و ابتکارات ایرانی با دیگران متفاوت است؛ به‌طور مثال در عرصه پزشکی درک ما از کارکردهای بدن چیز دیگری است، این جمله رازی که پزشک ما خودش را خدا نمی‌داند؛ خود را ابزار سبب و واسطه می‌شناسد، تفاوت نگاه ایرانی را با کسی که خودش را نقطه آخر تصمیم‌گیری و اثرگذاری می‌شناسد، نشان می‌دهد. احمدی‌نژاد در ادامه از استادان و محققان خواست تا در کنار فعالیت‌های علمی، فضا و بستری را برای اندیشیدن روی روش و الگوی اسلامی - ایرانی باز کنند.

او همچنین با ابراز خشنودی از روند رو به‌رشد پیشرفت‌های کشور در عرصه پزشکی و بهداشتی و افتخارآمیز خواندن آن گفت: امروز ایران اسلامی در بسیاری از شاخص‌ها در رتبه بالای جهان قرار دارد و باور من این است که اهداف پیش‌بینی شده برای سال 1404 بسیار زودتر محقق خواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به تکمیل نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد: راهی روشن با اهداف مشخصی پیش روی جامعه علمی و دانش‌پژوهان کشور قرار دارد و امیدواریم با همت عالی جامعه علمی، این اهداف در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه تحقق یابد.

کد خبر 125477

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز