همشهری آنلاین : معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام شرایط نحوه ثبت‌نام در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد سال1390 دانشگاه پیام نور، گفت: ثبت‌نام داوطلبان آزمون این دوره از روز یکشنبه 26 دی ماه آغاز می‌شود.

آزمون

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ثبت‌نام اینترنتی آزمون از 26 دی تا دوم بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، اظهارکرد: داوطلبان باید با مراجعه به باجه‌های پستی نسبت به خرید کارت اعتباری دارای شماره پرونده، نام کاربر و رمز عبور به منظور ورود به سیستم نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی به مبلغ 50 هزار تومان و دریافت یک جلد دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور در30 اردیبهشت ماه90، تصریح کرد: هر داوطلب واجد شرایط می‌تواند تنها یک رشته تحصیلی را حداکثر در پنج مرکز انتخاب کند و پس از ثبت‌نام و انتخاب واحد در دوره دانش پذیری برای 8 تا 10 واحد درسی اعلام شده حسب مورد برای هر رشته تحصیلی در آزمون پایان نیمسال دانش پذیری شرکت کند.

توکلی با اشاره به نحوه گزینش دانشجو در دوره‌های فراگیر و تبدیل وضعیت، گفت: نمره نهایی برای قبولی بر اساس تاثیر80 درصدی میانگین دروس حاصل از آزمون و تاثیر20 درصدی میانگین معدل مدرک کارشناسی است.

وی با تاکید بر اینکه برای پاسخ‌های غلط نمره منفی لحاظ نمی‌شود، اظهارکرد: متقاضیان در پرداخت وجه ثبت‌نام دقت کنند، چرا که وجوه واریزی به هیچ‌عنوان قابل استرداد نیست.

معاون سازمان سنجش افزود: ما به التفاوت شهریه دوره دانش پذیری متقاضیانی که موفق به ورود به دانشگاه شوند در اولین نیم سال دانشجویی به میزان 50 درصد شهریه ثابت و متغیر سال ورود متناسب با تعداد واحد انتخابی دوره دانش پذیری اخذ می‌شود.

کد خبر 125438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز