همشهری آنلاین: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی به سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان عنوان کرد: حفظ قرآن و تلاوت و قرائت آن با تمام آداب، بسیار خوب و شایسته است ولی هدف نهایی از همه این امور تدبر و اندیشیدن در این آیات و سپس پیاده کردن آن‌ها در عمل است.

مکارم

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، متن کامل پیام این مرجع تقلید که توسط «مرتضی نجفی قدسی»، خادم قرآن کریم و فعال مطبوعات قرآنی قرائت شد، به شرح زیر است:

قبل از هر چیز این برنامه باشکوه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان را به همه شما عزیزان حاضر و همه دانشجویان مسلمان در سراسر عالم و همه دست‌اندرکاران تبریک می‌گویم و امیدوارم همگی در سایه قرآن مجید سربلند و سعادتمند و پیروز باشید.

حقیقت این است که قرآن، نور و کتاب مبین است و به همین دلیل پیروان خود را در مسیر زندگی به سرچشمه نور که ذات پاک خداوند و قرب اوست هدایت می‌کند و از ظلمات بیراهه‌ها و پرتگاه‌ها و دام‌های شیطانی رهایی می‌بخشد.

عظمت قرآن به قدری است که حتی اندیشمندان غیرمسلمان اما با انصاف، سر تعظیم در برابر آن سر فرود آورده‌اند:

شِبلی شُمیِّل مادی می‌گوید:

اِنّی وَ اِنْ اَکُ قَدْ کَفَرْتُ بِدینِه هَلْ اَکفرنَّ بِمَحْکَمِ الایاتِ

من اگر چه آیین او را (اشاره به پیامبر اسلام (ص) است) نپذیرفته‌ام ولی آیا می‌توانم به آیات محکم و عالمانه او کافر شوم؟!

آن‌هایی که بر اثر تعصب‌های بی‌دلیل در برابر این چشمه نور سر تعظیم فرود نیاورده‌اند و از آن می‌گریزند دلیلی بر نفی معارف و تعلیمات آن در دست ندارند و معمولا به بهانه‌جویی روی می‌آورند و به آن قناعت می‌کنند.

عزیزان من، خواهران و برادران، حفظ قرآن و تلاوت و قرائت آن با تمام آداب، بسیار خوب و شایسته است ولی فراموش نکنید که به مضمون آیه شریفه (کِتَابٌ اَنْزَلْنَاهُ اِلَیْکَ مُبارَکٌ لِیُدَبِّرُوا آیاتِهِ وَ لِیتَذَکَّرَ اُوْلُوالْاَلْبَابِ) (سوره ص، آیه 29) هدف نهایی از همه این امور تدبر و اندیشیدن در این آیات و سپس پیاده کردن آن‌ها در عمل است.

گوارا باد بر شما دانشجویان عزیز از سراسر جهان اسلام که جرعه‌هایی از زلال حقیقت این کتاب بزرگ آسمانی، این کتاب هدایت و معرفت نوشیده‌اید و همچنان در انتظار جرعه‌های بیشتری هستید. امیرالمؤمنان علی (ع) در نهج‌البلاغه با صراحت در وصف قرآن می‌گوید: بدانید هیچ کس با داشتن قرآن فقیر نیست و هیچ کس بدون آن غنی بی‌نیاز نخواهد بود.

از صمیم دل برای همه شما که افتخار جهان اسلام هستید و می‌توانید آینده خوبی برای جهان اسلام بسازید دعا می‌کنم و انتظار دارم شما نیز حقیر را از دعای خیرتان فراموش نفرمایید.

والسلام

ناصر مکارم شیرازی 

کد خبر 125396
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز