گروه شهری: همزمان با شروع بارش‌های جوی که در مناطق شمالی شهر تهران از همان ساعات اولیه صبح دیروز شکل برف به‌خود گرفت، نیروهای خدمات شهری شهرداری در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

ستاد برف روبی

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، از حدود ساعت 4 بامداد روز یکشنبه به‌منظور جلوگیری از آبگرفتگی و لغزندگی معابر، عملیات شن‌پاشی و ریختن محلول آب و نمک به‌ویژه در مناطق شمالی تهران آغاز شد تا خللی در عبور و مرور شهروندان ایجاد نشود.

حسین کلخورانی با اعلام اینکه مشکل خاصی در زمینه آبگرفتگی معابر پیش نیامده است، افزود: آبگرفتگی جزئی نیز در برخی معابر، به‌دلیل ریختن زباله و پسماند در جوی آب ایجاد شده بود که با تلاش اکیپ‌های مستقر خدمات شهری، رفع شد. از سوی دیگر، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از کندی حرکت و سنگین شدن بار ترافیک معابر شهر تهران از نخستین ساعات بامداد روز گذشته سخن گفت. تشکری هاشمی دلیل کندی حرکت‌ها را لغزندگی معابر و محدود بودن دید رانندگان دانست و گفت: تقریبا در اکثر معابر به‌ویژه در بزرگراه‌های شهید همت، شهید حکیم، رسالت و شیخ فضل‌الله به‌دلیل کندی ترددها، ترافیک سنگین بود.

آماده باش اتوبوسرانی و تاکسیرانی

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران دیروز همچنین کافی نبودن دید رانندگان و لغزندگی معابر به بروز تصادفات و متعاقب آن سنگین‌تر شدن ترافیک در برخی نقاط شهر منجر شد. وی در مورد نحوه خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: به‌دلیل کندی حرکت خودروها، تردد اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز در سطح شهر دچار کندی شده بود که این مسئله سبب شد در برخی نقاط شاهد تجمع مسافران باشیم.

تشکری هاشمی تاکید کرد: برای آنکه خدمات‌رسانی به شهروندان در حد توان و ظرفیت صورت گیرد نه تنها اتوبوس‌ها ی کمکی به نقاطی که تجمع مسافران وجود داشت اعزام شد بلکه، گشت‌های تاکسیرانی از نخستین ساعات دیروز برای نظارت بر عملکرد تاکسی‌ها، ممانعت از تردد تاکسی‌های خالی و دربستی در سطح شهر فعال شدند.

در همین‌باره مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز از نظارت بر عملکرد تاکسیرانان در قالب 300 اکیپ گشت خبر داد و گفت: این اکیپ‌های نظارتی به‌منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی و خدمات‌رسانی بهتر به‌صورت محسوس و نامحسوس در تهران فعال شدند.

عملیات برف‌روبی در شمال تهران

بنا بر گزارش‌های دریافتی از منطقه یک شهرداری، عملیات برف‌روبی با به‌کارگیری کلیه تجهیزات و ماشین‌آلات برف‌روبی در شمال تهران به انجام رسید. معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری این منطقه با اعلام این مطلب اظهار داشت: با پیش‌بینی‌های انجام شده نقاط حساس قبل از شروع بارش شناسایی شدند و با استقرار کلیه تجهیزات و ماشین‌آلات برف‌روبی هیچ مشکلی در معابر اصلی و فرعی محدوده منطقه گزارش نشد. وی افزود: با توجه به‌شدت بارش در منطقه یک، عملیات برف‌روبی با بیش از 300دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین، 150هزار لیتر محلول ضد‌یخ، 20‌هزارتن شن مخصوص و 500نیروی انسانی در سطح منطقه اجرا شد تا از لغزنده شدن معابر منطقه جلوگیری شود.

کد خبر 125379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز