یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان تغذیه در ژاپن تاکید کردند گوجه فرنگی حاوی یک ریزمغذی مفید است که برای جلوگیری از بروز بیماریهای عروقی بسیار مفید است.

گوجه‌فرنگی

به گزارش ایسنا، نتایج یک آزمایش جدید روی خواص گوجه فرنگی نشان داده است این صیفی حاوی ماده‌ای است که خاصیت ضد تشکیل چربی مضر در عروق را دارد.

دکتر تریو کاوادا، متخصص و کارشناس علم تغذیه در دانشگاه کیوتوی ژاپن در مطالعات خود روی مواد و ترکیبات عصاره‌ای متمرکز شده‌ است که می‌توانند به عارضه «دیسلیپیدمی» مقابله کنند. این عارضه حالتی است که در آن مقادیر غیرطبیعی و ناسالمی از لیپیدها مثل کلسترول و چربی در جریان خون تشکیل می‌شوند.

به گزارش سایت اخبار بین‌المللی آسیا، این عارضه معمولا به خودی خود علائمی ندارد اما می‌تواند به بروز بیماریهای عروقی مثل تصلب شرائین یا سیروز کبدی منجر شود.[مصرف غذاهای آماده، سن گرفتگی عروق را به 25 سال کاهش داده است]

به گفته پزشکان، به منظور جلوگیری از بروز این بیماریها، پیشگیری از تشکیل لیپیدها به مقدار زیاد در بدن ضروری است. این بار مطالعات تایید کرده است گوجه فرنگی علاوه بر مزایای بسیاری که برای سلامتی دارد حاوی ترکیبی است که از تشکیل لیپیدها در خون نیز جلوگیری کرده و برای حفظ سلامت عروق بسیار مفید است.

این یافته در مجله «تغذیه مولکولی و مطالعه غذا» منتشر شده است.

کد خبر 125336
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز