پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ملا محمد عمر رییس طالبان اعلام کرد: از اواخر سال 2001 اسامه بن لادن را ندیده‌ است.

به گزارش رویترز ملا عمر در ایمیلی در پاسخ به پرسش‌های این خبرگزاری درباره بن لادن نوشته است: نه او را دیده‌ام و نه تلاشی برای دیدن او انجام داده‌ام، اما برای سلامت و امنیت او دعا می‌کنم. پرسش‌ها برای ملاعمر و سخنگویش محمد حنیف از سوی رویترز مخابره شدند و ملاعمر پاسخ‌ها را از طریق ایمیل روز چهارشنبه 3 ژانویه برای خبرگزاری رویترز ارسال کرد.

در نیمه اول سال 2006 چندین نوار صوتی منتسب به بن لادن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود، این در حالی بود که به رغم انتشار ویدئو‌های تصویری از سوی ایمن الظواهری نفر دوم القاعده آخرین ویدئوی تصویری بن لادن در سال 2004 انتشار یافته بود. یک نوار ویدئویی از بن لادن نیز سال گذشته انتشار یافت که به باور کارشناسان این نوار قدیمی بوده است.

پس از آنکه یک روزنامه فرانسوی در سپتامبر 2006 خبری مبنی بر مرگ بن لادن بر اثر بیماری تیفویید(خبری که تایید نشد) انتشار داد، گمانه زنی‌ها درباره محل اختفای بن لادن نیز افزایش یافتند. دولت‌ها وتعداد زیادی از آژانس‌های اطلاعاتی نیز نسبت به انتشار این خبر انعکاس نشان دادند و آن را عاری از حقیت دانسته و اعلام کردند: اطلاعی از محل اختفای بن لادن در دست ندارند.

رویترز به جزئیات نحوه تماس خود با ملاعمر اشاره‌ای نکرده است

کد خبر 12532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز