همشهری آنلاین: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید به دنبال این باشیم که دبیرخانه دائم مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در کشور ما از طریق سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی به تصویب برسد، سپس مسابقات به صورت دوره‌‌ای در کشورهای اسلامی برگزار شود.

بیادی

«حسن بیادی»، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران و عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ضمن بیان این مطلب در مورد اهمیت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان، گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان یکی از حرکت‌های ارزنده سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور و خبرگزاری ایکناست که می‌توان برای آینده آن چشم‌انداز خوبی را ترسیم کرد.

وی افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان می‌تواند در زمینه وحدت جوامع اسلامی و توسعه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) بسیار مؤثر باشد، اگرچه در زمینه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و روابط بین‌الملل آثار و برکات آ‌ن‌را نمی‌توان نادیده گرفت.

بیادی در ادامه سخنانش در مورد ارزیابی خود از دو دوره پیشین برگزار شده این مسابقات، تصریح کرد: اجرای بی‌نظیر مسابقات را می‌توان مرهون یک خِرد جمعی متشکل از همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کشور و نخبگان قرآنی کشور در همه استان‌ها دانست.

عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در مورد تعامل همه دستگاه‌ها در اجرای مناسب دو دوره گذشته این مسابقات اظهار کرد: تلاش و کوشش شهرداران و استانداران کشور در اجرای این مسابقات هم قابل تقدیر است. شهرداران اصفهان و تهران در اولین و دومین دوره مسابقات نقش مهمی داشتند که این مسابقات در نوع خود در اجرا بی‌سابقه بوده و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی این دو استان را به همراه داشته است.

بیادی در ادامه سخنانش گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان می‌تواند در معرفی چهره قرآنی جمهوری اسلامی هم نقش بسیاری داشته باشد، بسیاری از کشورهای اسلامی هنوز باور ندارند که جمهوری اسلامی در زمینه‌های قرآنی چه فعالیت‌هایی را دارد و این یکی از ضعف‌های ما در تبلیغ کارهای انجام شده جمهوری اسلامی بوده است، بنابراین برگزاری این مسابقات می‌تواند این پرده را از چهره نظام اسلامی کنار بزند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه دبیرخانه این مسابقات می‌تواند در آینده نزدیک این مسابقات را در کشورهای مختلف برگزار کند، افزود: با توجه به بالا بودن سطح مسابقات دو دوره گذشته و نحوه اجرای این مسابقات، بنده نقصی را در سطح کلان مشاهده نکردم، فقط تنها موردی که می‌توان در این موضوع به آن اشاره کرد این است که ما باید به دنبال این باشیم که دبیرخانه دائم این مسابقات در کشور ما از طریق سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی به تصویب برسد و این مسابقات به گونه‌ای تبلیغ شود که در سال‌های آینده در کشورهای مسلمان دیگر برگزار شود.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: این مسابقات می‌تواند به صورت دوره‌‌ای و گردشی باشد، چون این مسابقات در دنیا نمونه و رقیبی ندارد و این مسابقات برای اولین بار است که در جهان میان دانشجویان مسلمان جهان برگزار می‌شود. 

کد خبر 125177
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز