همشهری آنلاین: رئیس اداره حریم‌های معاونت شهرسازی و معماری گفت: طبق آخرین هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت مسکن و شهرسازی قرار است بخشی از شهروندان که به صورت قانونی در حریم تهران سکونت دارند به مکانهای جایگزین منتقل شوند.

سید صباح الدین متقی در گفتگو با مهر با بیان این که تمامی ساکنان حریم تهران باید از این منطقه کوچ کنند گفت: برای آراستگی و سر سبز بودن حریم تهران همه باید از شهرداری حمایت کنند.

 وی ادامه داد: در گام اول برای حفاظت از حریم شهر کمربند سبز تهران را به عرض 5 کیلومتر ایجاد کرده ایم که در ادامه نوار سبز پایتخت به 20 کیلومتر خواهد رسید و این پوشش گیاهی به جز حفاظت از حریم می‌تواند به  تصویه هوا و کاهش آلودگی‌ها کمک کند.

 رئیس اداره حریم‌ شهر تهران تصریح کرد: اسکان‌های غیررسمی در حاشیه شهرها سبب ناهنجاری‌های بصری در سیمای شهر شده است به همین دلیل با این ساخت و سازهای غیر اصولی برخورد می‌شود.

 متقی یادآور شد: در برخورد با متجاوزان به حریم تمامی دستگاه‌ها باید هماهنگ باشند زیرا به جز شهرداری دستگاههایی که به این خانه‌ها خدماتی چون آب و برق و... داده‌اند باید ادامه ارائه این خدمات را قطع کنند.

کد خبر 125143
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز