همشهری آنلاین: ذخیره خونی در پی سرمای بیش از حد در چین در ماه‌های اخیر به شدت کاهش یافت.

چین

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین‌هوا: به علت سرما از تعداد داوطلبان اهداء خون در چین به شدت کاسته شده است.

کمبود خون در این کشور پزشکان را مجبور کرد تا دست کم پنجاه درصد عمل‌های جراحی غیر اورژانسی خود را به تعویق بیندازند و مقامات چین را بر آن داشت تا برای افزایش تعداد دهندگان خونی، به تبلیغات رسانه‌ای اقدام کنند.

وزیر بهداشت چین گفت: هم اکنون از هر ده هزار نفر از مردم چین، تنها هشتاد و چهار نفر خون خود را اهدا می‌کنند و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته به طور متوسط از هر ده هزار نفر، چهارصد و پنجاه و چهار اهدا کننده خون وجود دارد.

چن ژو، وزیر بهداشت چین و صدها مسئول دولتی برای تشویق مردم به اهداء خون، در برابر رسانه‌ها خون دادند.

لیو ژیانگ، مدیر مرکز صلیب سرخ چین اطمینان داد که حداقل کمبود خون در پایتخت رفع شده است ؛ اما درخواست ها برای دریافت خون، ادامه دارد.

وی افزود جمع آوری خون به آسانی تحت تاثیر عوامل فصلی قرار می‌گیرد، مثلا در زمستان حجم خون جمع آوری شده غالبا کاهش می‌یابد.

پکن با بیست و نه میلیون جمعیت، تنها بیست و هفت مرکز سیار جمع آوری خون دارد. طبق قانون هر نفر می تواند هر شش ماه حد اکثر چهارصد میلی لیتر خون اهدا کند.

خبرگزاری شین هوا اعلام کرد کارگران مهاجر و دانش آموزان بیش از نیمی از اهدا کنندگان را شامل می‌شوند.

برخی از مردم چین نیز تنها به نزدیکان و خانواده خود که قرار است تحت عمل جراحی قرار گیرند، خون می‌دهند.

این روزها به علت کاهش شدید خون در چین، قیمت چهارصد میلی لیتر خون در بازار سیاه، از دو برابر بیشتر شده و به سه هزار یوآن (سیصد و چهل یورو) رسیده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانسه از پکن، دولت چین در سال هزار و نهصد و نود و یک اعلام کرد انتقال خون های آلوده به ویروس ایدز باعث شد بین سی تا پنجاه هزار نفر از مردم به این بیماری مبتلا شوند.

یکی از مقامات بلند پایه سابق وزارت بهداشت چین گفت تعداد قربانیان این بیماری تقریبا یکصد هزار نفر بود که دست کم ده هزار نفر از آنها از پا درآمدند.

کد خبر 125112
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز