مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پژوهشکده رویان گفت: در 2 سال گذشته، چهار فعالیت پژوهشی مهم در مرکز سلول درمانی رویان انجام شده است.

گورابی

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر حمید گورابی در حاشیه همایش کاربرد سلول‌های بنیادی در بیماری‌های گوارش و کبد در پژوهشکده رویان، افزود: سلول درمانی بیماری برص یا ویتیلیگو، درمان سوختگی قرنیه چشم با سلول‌های بنیادی، کارآزمایی‌های بالینی بر کاربرد سلول‌های بنیادی در نارسایی خونرسانی به اندام تحتانی و درمان ضایعات استخوان و غضروف، مهمترین تحقیقات پژوهشکده رویان در 2 سال گذشته است.

وی اضافه کرد: بیش از 60 درصد بیماران مبتلا به ویتیلیگو یا همان بیماری پوستی که بین مردم به لک و پیس معروف است، از روش درمانی محققان رویان نتیجه گرفته‌اند.

رئیس پژوهشکده رویان گفت: همچنین در این مدت، از قطع اندام 70 درصد از کسانی که به نارسایی عروق اندام تحتانی مبتلا بودند و در این پژوهشکده تحت سلول درمانی قرار گرفتند، با تزریق سلول‌های بنیادی جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین کارآزمایی‌های بالینی یا تحقیق بر بیماران در دنیا در هم اکنون بر ضایعات استخوان و مفاصل انجام می گیرد، گفت: هم اکنون 10 طرح پژوهشی در حوزه سلول درمانی بیماری‌های استخوان و غضروف در پژوهشکده رویان، در حال اجراست.

دکتر گورابی افزود: برخی از این طرح ها هنوز در مرحله تحقیقاتی است و بیماران طرح از بین کسانی که پزشکان معرفی می‌کنند، انتخاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: در صورتی که در پایان تحقیقات، هر یک از این طرح ها کارایی داشته باشند، پس از مشاوره با پزشکان پژوهشکده، بر روی بیماران مراجعه کننده یا ارجاع شده انجام خواهد شد.

همچنین دکتر ناصر اقدمی مدیر مرکز سلول درمانی رویان گفت: کاربردی شدن استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها هم اکنون منحصر در ترمیم بافت قلب بدنبال سکته قلبی، ترمیم سوختگی‌های قرنیه، استفاده از سلول‌های بنیادی در شکستگی های جوش نخورده استخوان یا آرتروز شدید، بیماری ویتیلیگو و همچنین درمان سیروز کبدی است.

وی گفت: پژوهشکده رویان در تهران 2 مرکز دارد و پذیرای بیمارانی است که برای سلول درمانی بدنبال بیماری‌های یاد شده مراجعه می‌کنند.

همایش یک روزه کاربرد سلول‌های بنیادی در بیماری‌های گوارش و کبد، امروز با حضور حدود 100 نفر از پزشکان در ساختمان منطقه بنی هاشم پژوهشکده رویان، آغاز شد.

دکتر رضا ملک زاده رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، از جمله شرکت کنندگان در این همایش است

پژوهشکده رویان در بخش سلول درمانی سیروز کبدی با این مرکز تحقیقات همکاری می‌کند.

کد خبر 125104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز