گروه سیاسی: رئیس‌جمهور درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: من یقین دارم حضرت ولی‌عصر(عج) اجرای موفق این طرح را مدیریت کرده و هدایت می‌کنند.

احمدی نژاد

محمود احمدی‌نژاد که در سفر سمنان برای منتخبان و نمایندگان اقشار مختلف این استان سخن می‌گفت، ادامه داد: عدالت صاحب دارد و صاحب طرح هدفمندشدن یارانه‌ها که مبنای آن عدالت است حضرت مهدی(عج) است.به گزارش ایرنا، احمدی‌نژاد گفت: من پیش از اجرای طرح هدفمندشدن یارانه‌ها خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان فرمودند پول یارانه‌ها پول امام زمان است و برکت دارد.

به‌اندازه سفرهای استانی سفر خارجی داریم

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش اصل و اساس هدفمندشدن یارانه‌ها را برقراری عدالت در جامعه خواند و تاکید کرد: در 20روز گذشته از اجرای طرح هدفمندشدن یارانه‌ها میزان صمیمیت، احترام، دلسوزی‌ها، رحم و مروت‌ها و ارزش‌های انسانی در جامعه ایران تقویت شده است.احمدی‌نژاد همچنین گفت: سال‌هاست که دنیا متوجه ایران است و تمام تحولات ما زیر ذره‌بین بوده و اشخاص مختلف تحولات ما را زیرنظر دارند.

او ادامه داد: به اندازه سفرهای استانی ما سفرهای خارجی داریم که در آنها مباحث گوناگونی مطرح می‌شود و اظهارات متفکران خارجی‌ نشانگر این موضوع است که آنان به‌طور مستمر تحولات ایران را بررسی می‌کنند.

رؤسای برخی کشورها از ما الگو می‌خواستند

رئیس‌جمهور در دیدار دیگری در سمنان به مدیران این استان گفت: برخی وقتی کم می‌آورند علیه دولت و مدیران حرف می‌زنند و به‌عنوان مثال می‌گویند که بهره‌وری در ادارات دولتی کم ونیم ساعت است؛ این حرف‌ها درست نیست و کارشناسی نشده است.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد تاکید کرد: اقدامات امروز ما الگویی برای تمام بشریت است. برخی روسای کشورها در دیدارهایی که با آنها داشتم از ما می‌خواستند که الگو بگیرند و برایشان کارشناس بفرستیم تا از تجربیات ما استفاده کنند. ما هم در سکوت و به دور از تبلیغات این کار را انجام دادیم. از آنها هم خواستیم که در این زمینه تبلیغ نکنند چراکه به‌ضرر خودشان تمام می‌شود. یا گاهی وقت‌ها با برخی از روسای کشورها وقتی تماس می‌گیریم و می‌خواهیم برای دیدارهای دوجانبه زمانی درنظر گرفته شود، می‌گویند که می‌خواهیم سفر استانی برویم.

70 درصد مردم اروپا دنبال اندیشه ملت ما هستند

رئیس دولت دهم پرسید: چه کسی گفته که اروپا و آمریکا به سعادت رسیده است؟ دستگاه‌های تبلیغاتی صهیونیست‌ها اجازه نمی‌دهد که فریاد مردم مظلوم این کشورها به گوش جهانیان برسد. استاد دانشگاهی که در یکی از کشورها اصرار داشت مرا ببیند به من گفت که ما همه حرف‌های شما ملت ایران را قبول داریم اما در سیطره صهیونیست‌ها هستیم و نمی‌توانیم حرف بزنیم. 70درصد مردم اروپا دنبال اندیشه ملت شما هستند و از این وضع به ستوه آمده‌اند اما رسانه‌ها دردست صهیونیست‌هاست. رئیس‌جمهور گفت: زندگی‌ای که همه مردم بدوند تا جیب سرمایه‌داران پر شود زندگی جهنمی و ضد‌انسانی است.

درباره الگوی مسکن و سرانه زمین

احمدی‌نژاد ادامه داد: به‌عنوان مثال همین زندگی آپارتمان‌نشینی با فرهنگ و روحیه ملت ما همخوانی ندارد. زمانی بود که به خاطر شرایط اضطراری تلاش داشتیم این آپارتمان‌ها را بسازیم و در اختیار مردم قرار دهیم اما هر خانواده‌ای نیازمند آن است که یک خانه مستقل داشته باشد، حیاط داشته باشد و بتواند به‌خوبی زندگی کند. ما سرزمین بزرگی داریم.

او تاکید کرد: این درست نیست که مردم را در قفس بزرگی به‌نام تهران جمع کرده‌ایم و دائم هم به آنها فشار می‌آوریم. هم‌اکنون 75 میلیون جمعیت داریم اگر این جمعیت 150میلیون شود و به هر کس هزار متر زمین برسد یک‌صدم وسعت ایران هم نمی‌شود.

انتقال آب خزر به استان سمنان

رئیس‌جمهور در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه استانی سمنان حاضر شد و از طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان خبر داد. به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی‌نژاد درباره تامین آب استان سمنان 2 برنامه اساسی پیشنهاد کرد و گفت: در شیوه اول مصرف آب بین یک‌دهم تـا یک‌سوم صرفه‌جویی می‌شود و در روش دوم با توجه به وسیع بودن استان باید آب اضافی برای این منطقه تامین کنیم که راه تامین آن از دریای خزر است‌.

او ادامه داد: از سال آینده برای این‌کار بودجه اختصاص می‌دهیم و وزارت نیرو موظف است به‌سرعت این طرح را اجرا کند و آب مورد نیاز دو سه استان کویری را با این طرح تامین کند. رئیس‌جمهور از مذاکره بـا کشورهای دیگر برای تامین آب خبر داد و گفت: در حال مذاکره هستیم که برای برخی استان‌های کویری از آن کشورها هم آب منتقل کنیم. او دربـاره شیوه‌های سنتی تامین آب هم گفت‌: البته نباید گـذشته را فراموش کرد. در گذشته قنات بوده و قنات بهترین روش برای تامین آب است چون هم مصرف کم دارد هم بازدهی بالا.

کد خبر 125097

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز